Hej alle Jeg er en 14årig pige som skal til audition, til et teater.. naturligvis. Jeg har aldrig prøvet det før, så jeg er ikke helt sikker på hvad man skal? Det skal lige siges at det ikke er et vildt stort teater, bare et helt almindeligt... men hvad skal jeg gøre for at dommerne - (eller hvad man nu kalder det) skal ligge ekstra mærke til mig? Hvad kan jeg gøre for imponere dem? Og hvordan forbereder jeg mig bedst? På forhånd tak. Hilsen Malene
Tja, jeg har selv lige afholdt audition til mit kommende teaterstykke, og selvom jeg ikke kender til dit stykkes genre eller stil har jeg da et vigtigt råd: SPIL! Min medinstruktør og jeg selv var lidt utilfreds med skuespillernes afhængighed til manus. Overspil hellere end underspil. Det vigtigste er bare at instruktørerne ser, at du kan spille og har den nødvendige enthusiasme.
Jeg troer man skal passe lidt på med den der "hvad skal jeg gøre for at imponere dem, og hvad du skal gøre for at ligge ekstra mærke til dig". Well, hvis det er på den måde skal du bare smide tøjet og synge noget dødsmetal growl. Nøgenheden vil de helt klart blive imponeret af og growlen vil gøre at de ligger ekstra meget mærke til dig. Men det gir dig stadig ikke rollen ;) hehehe
Nu til det seriøse.
Vær dig selv og vær åben over for din(e) instruktør(e) og de andre du muligvis skal arbejde sammen med. Hvis de siger du skal spille en gal stodder, så bliv en gal stodder, hvis de siger du skal spille sexet, then just do it osv. Hold ikke igen og stol på at du gør dit bedste. selvtellid og gåpåmod er en performers bedste våben.
Sørg også for at være 100% forberedt og vær sikker på at du helt har fattet hvad du skal lave til auditonen OG HVAD DU GÅR IND TIL. Resiter IKKE et digt, hvis det er en monolog du skal fyre af. Hvis det sker, spilder du ganske enkelt deres tid.
Sidst men ikke mindst. Du er ikke bedere end du er(det er tilladt at lave fejl), du er der for at lære og IKKE belære, du er lige så smuk/dygtig/talentfuld som du selv syntes (selvtillid) man kan SAGTENS være smuk og pokkers sexer selv om man har kraniet fyldt med bumser ;), vær åben for udfordringer, DO IT, OR DO NOT DO IT AT ALL.
Slap af og tag ikke nederlag som en stor ting. Der er ALTID en dag i morgen og en ny audition.
De fleste som er rimelig samarbejds villige til auditions på mindre teatere(foreninger) bliver for det meste optaget. Så hvis du er smilende og kan klare presset, så har du en RIGTIG stor chance. Det er jo instruktørens arbejde at skulle forme sine skuespillere. Ingen siger det skal være nemt og opgaven skal kunne løses med det samme. Hjemme opgaver er ALTDID en god ting.
Nu er jeg ikke så meget inde i teater, men jeg har lavet en del casting af skuespillere til film. Det man som instruktør/caster altid leder efter er dem, der skilder sig ud med deres egen stil. Det er svært at forklare, men man kan caste 20 personer og der er kun een af dem man husker tydeligt bagefter. Så det vigtige er, at du som skuespiller finder dig selv i rollen, så du kan give rollen et personlig præg.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Har prøvet at være til audition 3 gange og de to gange til et teater stykke. Du skal bare være dig selv og lev dig ind i rollen og hvis du har noget specielt du kan, så vis det.. Det et vigtigt. Vis du har det der skal til for at få den rolle du nu vil have.. Det gjorde jeg. Vi ikke hvis du er nervøs, vær cool... Det ligger de meget vægt på :D
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
#1 filmz-mhh 19 år siden
Jeg er en 14årig pige som skal til audition, til et teater.. naturligvis. Jeg har aldrig prøvet det før, så jeg er ikke helt sikker på hvad man skal? Det skal lige siges at det ikke er et vildt stort teater, bare et helt almindeligt... men hvad skal jeg gøre for at dommerne - (eller hvad man nu kalder det) skal ligge ekstra mærke til mig? Hvad kan jeg gøre for imponere dem?
Og hvordan forbereder jeg mig bedst?
På forhånd tak.
Hilsen Malene
#2 JannikAnd 19 år siden
#3 lasse78 19 år siden
Nu til det seriøse.
Vær dig selv og vær åben over for din(e) instruktør(e) og de andre du muligvis skal arbejde sammen med. Hvis de siger du skal spille en gal stodder, så bliv en gal stodder, hvis de siger du skal spille sexet, then just do it osv. Hold ikke igen og stol på at du gør dit bedste.
selvtellid og gåpåmod er en performers bedste våben.
Sørg også for at være 100% forberedt og vær sikker på at du helt har fattet hvad du skal lave til auditonen OG HVAD DU GÅR IND TIL. Resiter IKKE et digt, hvis det er en monolog du skal fyre af. Hvis det sker, spilder du ganske enkelt deres tid.
Sidst men ikke mindst. Du er ikke bedere end du er(det er tilladt at lave fejl), du er der for at lære og IKKE belære, du er lige så smuk/dygtig/talentfuld som du selv syntes (selvtillid) man kan SAGTENS være smuk og pokkers sexer selv om man har kraniet fyldt med bumser ;), vær åben for udfordringer, DO IT, OR DO NOT DO IT AT ALL.
Slap af og tag ikke nederlag som en stor ting. Der er ALTID en dag i morgen og en ny audition.
De fleste som er rimelig samarbejds villige til auditions på mindre teatere(foreninger) bliver for det meste optaget.
Så hvis du er smilende og kan klare presset, så har du en RIGTIG stor chance.
Det er jo instruktørens arbejde at skulle forme sine skuespillere. Ingen siger det skal være nemt og opgaven skal kunne løses med det samme. Hjemme opgaver er ALTDID en god ting.
#4 gi-jones 19 år siden
#5 läkerol 19 år siden