Fik lige øje på den her tråd, og synes jeg måtte komme med et indlæg, selvom tråden vidst er gået død...
Pinnacle Liquid edition pro, 5,5 er et virkelig godt program! Jeg har endnu ikke haft problemer med fastfrysning, eller andre fuck ups, selvom jeg har arbejdet med det i over et år. Programmet ligger godt nok i den dyre ende (8000-10000 alt afhængig af hvor det købes), men det er det værd!
Har også arbejdet med Adobe Premiere og det er da også ganske udemærket - men foretrækker Pinnacle Liquid edition pro, 5,5. det kører simpelthen mere stabilt, og har lige så mange funktioner... Desuden er designet, efter min mening, mere brugervenligt, ligesom Pinnacle's brugerservice er ekstrem god :) Man kan altid få hjælp!
Så et godt råd til et godt redigeringsprogram er Pinnacle Liquid edition pro, 5,5!
Hvis man alligevel skal op i den prisleje, ville jeg råde folk til at gå hele vejen og købe en af Final Cut Pro-versionerne. De er langt bedre end de ovennævnte Pinnacle-programmer.
Jeg ville aldrig råde folk til at købe en Mac - en blingbox uden lige. Det ville være en dum investering for folk der først er ved at stifte bekendskab med redigering - hastighedsmæssigt kan de heller ikke måle sig med PC, og når det kommer til opgradering er man ret dårlig stillet med en Mac.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#12 Final Cut Pro er sådan set også et godt program, men som Vassago også er inde på, ligger problemet i det faktum, at det kører på mac - en "blingbox" :).
Mac'en er, efter min erfaring, utrolig ustabil og fucker ret tit op. Og det er jo knapt så fedt.
Jannikand, har du prøvet at arbejde med Pinnacle Liquid edition pro, 5,5?
Jeg har arbejdet med mange af deres programmer, men om jeg lige har arbejdet med dette, skal jeg ikke vide mig 100 % sikker på. Hvorfor? - Er det bedre end de øvrige?
Og så undrer jeg jeg mig lidt over jeres holdning til Mac - ikke at der er noget galt med, at vi er uenige, men jeg finder Mac'en og Final Cut Pro langt mere overskueligt end konkurrenterne. Desuden er det det bedste program, hvis man har i sinde at lave en visuel flot film.
Du kan sagtens lave en visuel flot film med Liquid Edition pro, der er adskillige værktøjer til at jurstere alt ved billedet! Liquid Edition pro er langt bedre end mange af Pinnacle's øvrige programmer. Det er mere professionelt, har flere funktioner, kører mere stabilt, og er mere overskueligt.
mht. Mac - lad os være enige om at være uenige.. :)
#15: Hvad er det lige der gør at Final Cut er det bedste program til at lave en flot visuel film? Hvorfor er det bedre en f.eks andet redigeringssoftware som premiere pro 1.5, liquid 6 pro, avid osv?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Det vigtige må vel være interfacet. I min verden er det eneste vigtige, at man kan klippe film sammen på en nem og intuitiv måde. Effekter, colorgrading osv. kommer i anden række, da man oftest er bedre tjent med at lave den slags i et andet program alligevel. Min favorit er Avid, men det minder vist meget og Edition i interface.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Flere muligheder i form af filtre, formater, color-grading etc.
Jeg har før lavet en underholdningsintro til en filmfestival, hvor de to værter optræder i "rigtige" film (Ala MTV). Vi fik vores egne optagelser til at ligne "Matrix", "Passion of the Christ", "Bænked", "Festen" osv. på en prik. Til dette brugte vi Final Cut Pro.
#11 filmz-JuuL 19 år siden
Pinnacle Liquid edition pro, 5,5 er et virkelig godt program! Jeg har endnu ikke haft problemer med fastfrysning, eller andre fuck ups, selvom jeg har arbejdet med det i over et år. Programmet ligger godt nok i den dyre ende (8000-10000 alt afhængig af hvor det købes), men det er det værd!
Har også arbejdet med Adobe Premiere og det er da også ganske udemærket - men foretrækker Pinnacle Liquid edition pro, 5,5. det kører simpelthen mere stabilt, og har lige så mange funktioner... Desuden er designet, efter min mening, mere brugervenligt, ligesom Pinnacle's brugerservice er ekstrem god :) Man kan altid få hjælp!
Så et godt råd til et godt redigeringsprogram er Pinnacle Liquid edition pro, 5,5!
#12 JannikAnd 19 år siden
#13 filmz-vassago 19 år siden
#14 filmz-JuuL 19 år siden
Final Cut Pro er sådan set også et godt program, men som Vassago også er inde på, ligger problemet i det faktum, at det kører på mac - en "blingbox" :).
Mac'en er, efter min erfaring, utrolig ustabil og fucker ret tit op. Og det er jo knapt så fedt.
Jannikand, har du prøvet at arbejde med Pinnacle Liquid edition pro, 5,5?
#15 JannikAnd 19 år siden
Jeg har arbejdet med mange af deres programmer, men om jeg lige har arbejdet med dette, skal jeg ikke vide mig 100 % sikker på. Hvorfor? - Er det bedre end de øvrige?
Og så undrer jeg jeg mig lidt over jeres holdning til Mac - ikke at der er noget galt med, at vi er uenige, men jeg finder Mac'en og Final Cut Pro langt mere overskueligt end konkurrenterne. Desuden er det det bedste program, hvis man har i sinde at lave en visuel flot film.
#16 filmz-JuuL 19 år siden
mht. Mac - lad os være enige om at være uenige.. :)
#17 filmz-vassago 19 år siden
#18 gi-jones 19 år siden
#19 JannikAnd 19 år siden
Ja, lad os være det :)
Flere muligheder i form af filtre, formater, color-grading etc.
Jeg har før lavet en underholdningsintro til en filmfestival, hvor de to værter optræder i "rigtige" film (Ala MTV). Vi fik vores egne optagelser til at ligne "Matrix", "Passion of the Christ", "Bænked", "Festen" osv. på en prik. Til dette brugte vi Final Cut Pro.
#20 filmz-vassago 19 år siden