Gravatar

#1 filmz-write-off 20 år siden

Hej allesammen

For nøjagtig et år siden begyndte jeg og mit daværende crew på at filme en kortfilm.
Filmen blev skudt færdigt i starten af sommeren.
Jeg skrev selv manuskriptet og har instrueret filmen.
Men nu står jeg alene med redigeringen og jeg har aldrig rigtig prøvet det før.
"Mine" ellers dygtige kameramænd fik for travlt til at kunne give en hånd med redigeringen og jeg vil nødig se alt det hårde arbejde gå spildt.

Efter selv at have prøvet på at bikse det sammen (uden den store succes) tænkte jeg at jeg måske kunne opstøve en der havde talent for redigerings processen... En der måske endog selv havde udstyr (ellers skal jeg nok skaffe!!)

Så giv lyd fra dig hvis du vil høre mere og kunne være interesseret i at arbejde kreativt med de resourcer der er tilstede :)

Min mail er: [email protected]

Ps. helst en som bor i københavn. Og en som opfatter sig selv med en tilskrækkelig viden og talent til et sådan projekt (sorry. men det er jo et hjertebarn)
Gravatar

#2 gi-jones 20 år siden

Har Filmværkstedet i kbh ikke en støtteordning, så du kan få teknisk hjælp til netop den slags ting? Sådan fungerer det i hvert fald i Århus, og hvis din idé og produktion er god, og hvis du selv brænder for projektet burde de ikke sige nej. I Århus ville du i hvert fald kunne blive stillet en dygtig og erfaren klipper til rådighed med udstyr, så mon ikke det kunne fungere på samme måde? Det er i hvert fald værd at undersøge.

Skriv til mig på [email protected] hvis det ikke giver pote. Måske kender jeg nogen...
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 filmz-write-off 20 år siden

Tusinde tak for rådet, gi-jones.

Jeg har før haft tjecket københavns filmværksted men som jeg forstår det, og har netop lige kigget igen, så ser det ud til at der kun er støtte til teknisk hjælp. Teknisk hjælp er federen :) men det jeg har brug for, er en der har lidt erfaring med at klippe teknisk og kreativt. En som bogstavelig talt kan redigere hele filmen (15min-max) med mig på sidelinien selvfølgelig (eller så meget som vedkommende ønsker mig tilstæde).

Men jeg ville sætte stor pris på hvis der er nogle der kender nogen eller er den specielle nogen?

På forhånd tak

Ps. jeg har adgang til bla. Final cut pro, adobe premiere, (måske avid) og Pinnacle.
Gravatar

#4 filmz-write-off 20 år siden

Kan også ringe til mig på 51944607
Tak
Gravatar

#5 filmz-write-off 20 år siden

Jeg ville være meget interesseret i at høre om hvordan i andre her på forummet redigere jeres film/kortfilm?

Gør i det selv? hvad gør i det med? Pc el. Mac?

Hvad ville i foretrække, kontra - hvad har i adgang til?

Mvh David Paulsen
Gravatar

#6 gi-jones 20 år siden

Har prøvet lidt af hvert. Arbejder normalt med en editor, som beslutter hvilken software der skal bruges. Personligt har jeg erfaring med Avid, som er det fede, og Premiere, som er uendeligt usselt.
Gravatar

#7 filmz-nordstjernen 19 år siden

Jeg arbejder med Final Cut Pro (til Mac) og synes, det fungerer fint.. Mac er jo dejligt.. Men vil ikke gøre mig klog på det, da jeg ikke har prøvet andet..

Hvis jeg selv var mere erfaren med redigering, ville jeg gerne hjælpe, men vil ikke påtage mig andres projekter endnu..

Held og lykke med det!!

-NS
Gravatar

#8 filmz-vassago 19 år siden

#6: Ej, Premiere er sgu ikke usselt, så er det fordi du enten ikke kan finde ud af det, eller ikke har sat dig ind i det. Men i den prisklasse er det klart vinderen. Premiere Pro er et godt stykke værktøj, der ligesom de andre Adobe programmer fungerer som det skal, og virker fantastisk med de andre Adobe løsninger. Avid er ligeledes godt, men efter min mening ikke som softwareløsning.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 gi-jones 19 år siden

#8: Ej, det var måske en mindre overdrivelse. Der er bare så mange små ting der irriterer mig ved det program. Det er ikke godt til arbejde med store projekter.

For ekspempel er Brutal Incasso blevet redigeret på Premiere. Vi har i øjeblikket ret store problemer, fordi de enkelte scener ligger i indivduelle projekter (i starten brugte vi det gamle Premiere, der ikke kan indeholde flere sequences).
Nu nærmer vi os så afslutningen og vil gerne have det hele lagt sammen i eet projekt. Altså hver scene i sin egen sequence. Det kan man også sagtens, bortset fra at Premiere insisterer på at conforme alle råfilerne fra HVERT ENESTE projekte. Det vil altså sige, at hvis bånd 1 er brugt i både scene 1 og i scene 2 skal samme fil conformes to gange. Vi har i alt ca. 180 gb råfiler, der skal conformes noget i retning af 3-4 gange. Det fylder en del. Faktisk ligeså meget som filerne selv, og der er INGEN måde at omgå det. Man kan ikke fortælle programmet nogen steder at bånd 1 i scene 1 og bånd 1 i scene 2 er den samme fil.

Og det er blot et enkelt eksempel på irriterende fejl. I øvrigt er løsningsforslag velkomne :)
Gravatar

#10 Collateral 19 år siden

Pc, pinnacle studio, rigtig fedt program og simpelt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: