Gravatar

#1 filmz-ambu 20 år siden

Hej
Jeg er i gang med en action film og sider fast. Jeg mangler noget fede effects til pistolerne så det ser godt ud. Det skal ikke linde lort når de skudt med dem. Er der nogle der har nogle ideer
På forhånd tak
Gravatar

#2 filmz-Martin Schou 20 år siden

Du kunne jo evt. henvende dig i den lokale skydeklub og høre, om de har et par idéer. Evt. ved de, hvor du kan skaffe løst krudt?
I'm not left-handed either.
Gravatar

#3 gi-jones 20 år siden

Løst krudt er bøvlet og dyrt. At lave dem i computeren bagefter er nok at foretrække. Husk at få dine skuespillere til at agerer ordentligt, så det ikke bliver alt for tydeligt.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4 Hasselguff 20 år siden

Hvis det kun gælder et enkelt pistolskud, og ikke hele salver, kan man bruge BB pistoler, der i forvejen ligner rigtige våben, og så placere krudt fra to-tre hundepropper i løbet. Hvis du fjerner de små brune krudtcirkler fra papiret på hundepropper, limer dem sammen, og med lidt tape (eller andet klister) sætter dem fast i løbet på pistolen, kommer der er en rimelig stor flamme, røg og en passene lyd a la en avanceret hundeproppistol når du skyder. Plastickuglen er ikke til at se - specielt ikke hvis den er hvid.

Virker som sagt kun med et skud af gangen. Med en fornuftig klippestil, kan teknikken dog godt bruges til at skabe en sammenhængende actionsekvens med.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#5 filmz-write-off 20 år siden

Nu kender jeg jo ikke din historie, men du kunne jo også vælge at man ikke så selveste skudene. altså at det er off-screen og det kan have en ret fed effekt.
Det er selvfølgelig svært hvis man havde tænk sig sådan en: Steven Segal går amok med AK-47 mod 13 asiatiske militz munke, agtig scene!? Tænk over det ;)

Og lykke til
Gravatar

#6 filmz-ambu 20 år siden

scene kommer til af får gå på en vej hvor vi har to mænd en skurk med pistol og en som er god til kniv. og skurken skal skude efter den anden og tomme sit hylster men ikke ramme den anden
#4 tak for ideen vil kikke på det
#3 jeg har adgang til after effectse men kan ik få det til af se godt ud har du nogle forslag
Gravatar

#7 filmz-Martin Schou 20 år siden

Hvad med de der små poser med teaterblod? Enten detoner dem med en minutiøs sprængladning (en knaldperle er sikkert nok) eller skyd dem i stykker med en hardball pistol (og en sikker skytte)?
I'm not left-handed either.
Gravatar

#8 gi-jones 20 år siden

Prøv www.artbeats.com De plejede i hvert fald at have små videoklip af pistolskud, eksplosioner og så videre, som man kunne downloade og bruge.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#9 filmz-write-off 20 år siden

Hej Ambu

Jeg faldt lige over noget på IMDB, jeg tænkte at du kunne bruge!

Skud, blod, eksplosioner etc. etc.

En gut fortalte om dette program som er nemt at lave effecter med. Du kan tjecke det ud på http://fxhome.com/alamdv2/

Det koster "kun" cirka: 560 kr.

På siden er der eksempler på hvordan man bruger programmet og film fra folk der har brugt det...
Tjek det ud og held og lykke til :)
Gravatar

#10 filmz-Diller82 20 år siden

Har selv instrueret en kortfilm med en del action elementer, 2 ud af de tolv skuespillere overlever... Det vi gjorde var at låne softguns med blowback, hvilket vil sige at der er noget der ligner rekyl. under redigeringen satte vi en enkelt frame der var hvid ind ved hvert skud. dette er meget simpelt, og koster intet. så fik vi en make-up artist til at lave skudhuller til diverse close-ups. En make-up artist er ofte nem at finde da de gerne vil have erfaring og noget at føje til deres cv.
-----------------------------------
The pen is mightier than the sword...mostly.

Skriv ny kommentar: