Gravatar

#1 filmz-Emilio 19 år siden

hej,
Jeg er i fuld færd med at lave nogle test optagelser til en kommende filmproduktion.

Jeg bruger adobe premiere og mit spørgsmål lyder således; Hvordan kan det være atnår man exporter sit materiale til AVI. bliver kvaliteten dårlig, men når man redigerer det i programmet er kvaliteten helt i top?

Jeg har prøvet at stille på forskelige kvalitets instillinger i Adobe, men lige lidt hjælper det. AVI. filen forbliver hakkende og meget pixelreret... Nogen der har en ide om hvad der er galt?

På forhånd tak,.
"Revenge is a dish best served cold"
Gravatar

#2 gi-jones 19 år siden

Det afhænger af hvilken komprimering du bruger. Du skal sørge for at bruge samme codec som dit materiale ligger i, for at miste mindst mulig kvalitet.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 filmz-vassago 19 år siden

Er det dv avi du har eksporteret det til?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-Emilio 19 år siden

ja det er dv avi. - hvordan kan jeg se hvilket codec råfilmen ligger i?
Gravatar

#5 gi-jones 19 år siden

høreklik på filen og vælg properties. Er det noget du har hentet ind fra et kamera eller lignende?
Gravatar

#6 filmz-Emilio 19 år siden

Jeg har hentet råfilmen ind med et miniDV Cam.
Gravatar

#7 gi-jones 19 år siden

Så ligger filmen sikkert i dv allerede. Prøv at tjekke dine exportindstillinger. Den står nogle gange til recompress always. Du skal også tjekke at den ikke interlacer yderligere (giver flimmer i billedet), og så skal du være sikker på at den står på dv - PAL. Man er nød til at lege lidt med alle indstillingerne indtil det virker.
Gravatar

#8 filmz-Emilio 19 år siden

ok - tak for hjælpen.

Skriv ny kommentar: