Gravatar

#1 filmz-Emilio 19 år siden

Hej alle,
Jeg skal igang med at teste noget bluescreen effekt og vil derfor lige høre om der er nogen herinde der ved noget om hvilke materiale der er besdt at bruge?

Det eneste jeg ved er at det ikke må reflekterer lys, men om det skal være stof eller andet er jeg i tvivl om...
"Revenge is a dish best served cold"
Gravatar

#2 JannikAnd 19 år siden

Du kan sagtens bruge et stort lagen. Vi har brugt det før, og det fungerer optimalt.
Gravatar

#3 NOWhere 19 år siden

Nu om dage bruger man mest en grøn baggrund, fordi man sjældnere har grønne end blå farver på af tøj. Nåmen, anyway, du ska bare sørge for at belyse de to ting seperat. Altså belys baggrunden med jævnt lys i den farve, dit lagen er og undgå at ramme forgrunden med dette lys. Ligeledes belyser du forgrunden med lys, som ikk rammer baggrunden. Så undgår du skygger, og at personer og lign. "forsvinder" i baggrunden.
Et lagen er helt fint, men jo nyere jo bedre, så er det mere ensfarvet. Og du har helt ret i, at du skal ha fat i et materiale, der så vidt muligt "opsluger" lyset og reflekterer mindst muligt. Men den slags stof er rigtig meget dyrere, medmindre du bare ska bruge et lille område.
Gravatar

#4 Corgan 19 år siden

Sørg også for at placere bluescreenen en del længere bagud end din forgrund. På den måde minimerer du spill på forgrunden.
Gravatar

#5 gi-jones 19 år siden

Ja, det er typisk afstanden man glemmer som begynder. Bluescreenen skal længere væk fra subjektet end man regner med. Sidst vi lavede det købte vi noget billigt stof i en stofbutik. Det er noget mere fleksibelt end lagener, og faktisk var det vist også billigere.
Men husk at have rigeligt med lys på den blå baggrund.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6 kasper0204 19 år siden

Hej!

Det lyder ret interessant... jeg har aldrig prøvet det får, og ANER ikke hvordan det fungerer... men bare lige får at udvide min viden en lille bitte smule så:

Kan man også male med en grøn eller blå farve? i stedet for at bruge et lagen?
Gravatar

#7 filmz-vassago 19 år siden

Jeps, men det skal være ret jævnt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 filmz-Emilio 19 år siden

tak for alle de gode råd gutter!
"Revenge is a dish best served cold"
Gravatar

#9 kasper0204 19 år siden

Hvilke programmer er gode og nemme til at bruge bluescreen funktionen?
Gravatar

#10 Corgan 19 år siden

#9:

Hvis du mener keying... d.v.s. fjernelse af bluescreen, kan du f.eks. bruge Shake eller Combustion.

Skriv ny kommentar: