Gravatar

#1 filmz-misor 15 år siden

hej alle

er en ung gut som gerne vil lave noget mere film... men mangler nogle til at lave det med.. jeg er 21 og bor i kbh. har lavet 3 kort film og to længere film på 20 min ca. min næste film er der ingen historie på endnu men tankerne flyver.. der i blandt noget med 3-D briller og green screen.. hvis i har lyst at være med så skriv løs.. har ingen krav til hvor i landet du eller i bor

hilsen
michael
Gravatar

#2 Corgan 15 år siden

Uhh... ideen med 3d briller og green screen lyder farlig. Jeg arbejdet på et projekt hvor vi lavede hele filmen i stereo. Meget af det blev optaget på green screen... resten var full cg.
Det var det sværeste og hårdeste projekt jeg nogensinde har arbejdet på.

Man kan selvfølgelig lave en fake stereo-effekt ved bare at forskyde et billede til den ene side... men hvis du vil have den rigtige 3d følelse, skal du optage med 2 kameraer. Disse skal står i en speciel vinkel til hinanden... og så er der begrænsninger for hvor tæt på og hvor langt fra kameraet, man må gå.... ellers bliver man skeløjet når man ser det med briller på.

Men tænk over om det er det værd. Jeg foreslår du laver en masse RnD inden du går igang. Hvis du ikke har prøvet at key'e før, så start med det. Det er en videnskab i sig selv (hvis det altså skal så godt ud).
Gravatar

#3 filmz-misor 15 år siden

nej da det handler bare om at være fantasifuld og have hoved koldt mens det står på :)
er historien rigtig og kan fungere sammen med anaglyph (3D) bliver det fedt..
croma keying har jeg lavet før men skal kun være en hjælp der hvor andet ikke kan lade sig gøre sådan virker det bedst..
Gravatar

#4 Corgan 15 år siden

Well... at lave noget i stereo kan være en teknisk svær opgave, og her hjælper det ikke bare at være fantasifuld. Der er mange ting man skal tage højde for.

... og så er anaglyph ikke særlig fedt. Det smadrer farverne rigtig meget (naturligvis). Så er polariserede briller langt bedre. Det kræver dog nogle mere hardware mæssigt.

Men hey... lad ikke mig stoppe dig. Hvis du har mod på det, skal du da bare gøre det. Du bliver, om ikke andet, en masse erfaringer klogere. Sådan havde jeg det ihvertfald... og jeg skal ikke røre stereo i den nærmeste fremtid igen.

Men hvis du har nogle spørgsmål til keying eller stereo eller noget i den stil, må du jo bare sige frem. Det kan være jeg kender svaret på dit spørgsmål.
Gravatar

#5 filmz-misor 15 år siden

rigtigt anaglyph kommer der skidte farver ud af det men kan bare ikke finde hardware til at lave interlaced 3D...


må jeg se det du har lavet??
Gravatar

#6 Corgan 15 år siden

#5:

Man laver ikke interlaced 3d. Man får skærmen til at skifte mellem 2 billedsekvenser (højre øje og venstre øje) mange gange i minuttet. Så tager man nogle shutterglasses på der er sync'et op til skærmen, så man kun ser højre øjes sekvens i højre shutterglass og venstre øjes sekvens i venstre shutterglass.

Jeg kan ikke vise det jeg har lavet. Det består af 2 framestacks på omkring 12.000 frames hver i ukomprimeret HD.... og så skal man have et specielt program til at afspille dem... samt en CRT skærm og et par shutterglasses.

Skriv ny kommentar: