Gravatar

#1 filmz-c2 19 år siden

Hej,

Jeg har lige indspillet en kortfilm og ny skal jeg klip det sammen, Hvilket program skal jeg bruge?

Mvh
C2
Gravatar

#2 filmz-vassago 19 år siden

Det er smag og behag :)

Men som udgangspunkt er der en håndfuld der er interessante.

Adobe Premiere og en billigere/mindre version Adobe Premiere Elements
Liquid
Final Cut (Mac)
Avid Xpress DV og en gratis version Avid Free DV
Sony Vegas eller Vegas Movie Studio

Der er selvfølgelig andre, men de her er i hvert fald blandt de bedste. Men et er jo at sige hvad du skal bruge, noget andet er hvad det må koste :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 kasper0204 19 år siden

Pinnacle Studio 9 er næsten på højde med adobe premiere!
Gravatar

#4 filmz-JuuL 19 år siden

#3 nej, det er det ikke
Gravatar

#5 The Insider 19 år siden

Sidder selv og redigerer på Final Cut på MAC. Det minder en hel del om Adobe, som også er godt, men dyrt. Begge er avancerede og brugervenlige på samme tid, hvor Avid kun er førstnævnte (det er meget mekanisk og kluntet, men tilgengæld "sikkert"). Men hvis du har næsten ingen penge (alle disse koster KASSEN), så har jeg faktisk selv syntes, at Magix Video Deluxe er et ganske hæderligt program. Jeg bruger det faktisk stadigvæk ofte i fritiden, og jeg har en 5 år gammel udgave der kostede 400 kroner. Nu kan du sikkert få en langt federe udgave til en billigere pris.
War. War never changes.
Gravatar

#6 filmz-pou 19 år siden

#4 helt enig

Pinnacle studio 9 er et ren amatørprogram, som har en meget overskuglig brugerflade.
derimod er Pinnacl Edition 6.0 kommet godt efter og kan mange af de samme ting som premiere pro.

#C2
Du kan med fordel prøve at gå ind på www.davk.dk der er der hjælp til mange af de programmer du vil støde på når du beskæftiger ig med videoredigering.
Gravatar

#7 filmz-yascin 19 år siden

Pinnacle edition er et rigtigt godt valg og god brugerflade.

Pinnacle studio er kun lillebror til edition.

Her er link til programmet http://www.pinnaclesys.com/newsletters/2005/Liquid...

Her kan du downloade en fuld prøveversion der virker i 30 dage.

http://www.pinnaclesys.com/ads/landing/forms/editi...

Kih osse inde på videoredigerings forummet på www.davk.dk

Der kan du finde mange tips og guides.
Gravatar

#8 kasper0204 19 år siden

Nårj ja! så Pinnacle edition... hvad fanden ved jeg

Skriv ny kommentar: