Jeg har set denne "Tengoku",, skulle det være nike-name til lejemorderen? syntes nok mere det lydder som en neggerstamme i afrika. Men okie! Jeg kan endlig godt lide den, den har en simpel historie og den ender jo godt. (Det kan jeg godt lide,,at alle ender er løst inden filmen er slut.)
Det er virklig en skam den er så mørk! det er ret svært at se hvad der sker nogen stedder. (men inponerne hvor meget lys der aligevel er sluppet igennem beskyttelsels dækslet til linsen :-)
En ting som jeg også syntes var underlig, er at, den rige mand i rullestolen mødes med lejemorderen udenfor,,, det lugter lidt for meget af at i ikke har fået lov at optage i en rigtig luksus villa. Det er også underligt at drengen bilver holdt til fange i noget som minder om en lagerhal/bilkælder,,, set fra et kriminelt synspunkt, så er det for stort og alt for besværligt at bevogte. Der er alt for stor chanse for at der kommer nogen. Han skulle være holdt tilfange i en lille bitte lejlighed, et hotelværlse eller i en varevogn.
Jahh nu vi er igang, så er historien med moren lidt forlangt ude, du finder simpelhen ikke en mor som vil sælge sin søn! hun har en sten-rig x-mand,, dermed en fast indkomst via. børnebidrag/hustrubidrag så jeg vil næsten tro at der er flere penge i at beholde drengen og nasse på x-manden. Måske hvis man havde udybet hendes historie lidt, giver hende en god grund,, så kunne det virke mere overbevisene.
Kan godt lide Kim´s reaktion over for dem som vil skade dyr & børn,,, kold og kontant,,,,ingen pis der!
Kan se at i har nydt glæde at den samme høje kvalitet af plastikvåben som vi andre også har meget glæde af! Der hjælper det selvføldig at det er lidt mørkt,,,så er det svære at se når "made in China" vender der gale vej.
God lille film, håber ikke min kritik tages ile op! Kunne godt tinke mig at se den i den beste kvalitet? kan det lade sig gøre?
Tengoku betyder Paradis på Japansk, og det er stedet alle tilstræber at komme til, Lejemorderen hedder Seijin(men det bliver aldrig nævnt kun i manus, det betyder iøvrigt Helgen). Mht. dine observationer ja, vi måtte ikke optage inde i villa'en og Moderen skulle oprindeligt have holdt knægten i en velbevogtet lagerhal(Jeg er stor John Woo fan =) Det faldt til jorden da vi ikke kunne få tilladelse til at optage, det samme skete det andet sted vi havde fundet, så vi var tvunget til at tage parkerings kælderen der havde været sidste udvej fra starten. Mht. Moderens handling med hendes salg af sønnen, så er det netop grundet manglende opbygning af historien at det ikke virker 100% troværdigt. Universet er blevet opbygget som mørkt(skulle jeg mene) men det fact at folk vil gøre alt for at få penge nok til at komme til Tengoku er ikke underbygget nok... langt fra nok. Og tro mig, som instruktør og manus-forfatter på filmen kan jeg nok finde 10 kritikpunkter mere som minimum. Lad os bare sige at der er langt fra mit første udkast til den endelige version, og at til trods for at Kim fungerede godt i sin rolle, så var der andre spillere der ikke just var guld værd...
Nå men mht kvali... aner det ikke=)
----------------------------------- The pen is mightier than the sword...mostly.
#11 filmz-Diller82 20 år siden
-Instruktøren.
The pen is mightier than the sword...mostly.
#12 filmz-netrom1 20 år siden
syntes nok mere det lydder som en neggerstamme i afrika. Men okie!
Jeg kan endlig godt lide den, den har en simpel historie og den ender jo godt. (Det kan jeg godt lide,,at alle ender er løst inden filmen er slut.)
Det er virklig en skam den er så mørk! det er ret svært at se hvad der sker nogen stedder. (men inponerne hvor meget lys der aligevel er sluppet igennem beskyttelsels dækslet til linsen :-)
En ting som jeg også syntes var underlig, er at, den rige mand i rullestolen mødes med lejemorderen udenfor,,, det lugter lidt for meget af at i ikke har fået lov at optage i en rigtig luksus villa. Det er også underligt at drengen bilver holdt til fange i noget som minder om en lagerhal/bilkælder,,, set fra et kriminelt synspunkt, så er det for stort og alt for besværligt at bevogte. Der er alt for stor chanse for at der kommer nogen. Han skulle være holdt tilfange i en lille bitte lejlighed, et hotelværlse eller i en varevogn.
Jahh nu vi er igang, så er historien med moren lidt forlangt ude, du finder simpelhen ikke en mor som vil sælge sin søn! hun har en sten-rig x-mand,, dermed en fast indkomst via. børnebidrag/hustrubidrag så jeg vil næsten tro at der er flere penge i at beholde drengen og nasse på x-manden.
Måske hvis man havde udybet hendes historie lidt, giver hende en god grund,, så kunne det virke mere overbevisene.
Kan godt lide Kim´s reaktion over for dem som vil skade dyr & børn,,, kold og kontant,,,,ingen pis der!
Kan se at i har nydt glæde at den samme høje kvalitet af plastikvåben som vi andre også har meget glæde af! Der hjælper det selvføldig at det er lidt mørkt,,,så er det svære at se når "made in China" vender der gale vej.
God lille film, håber ikke min kritik tages ile op!
Kunne godt tinke mig at se den i den beste kvalitet? kan det lade sig gøre?
MvH Netrom1
#13 filmz-Diller82 20 år siden
Mht. dine observationer ja, vi måtte ikke optage inde i villa'en og Moderen skulle oprindeligt have holdt knægten i en velbevogtet lagerhal(Jeg er stor John Woo fan =) Det faldt til jorden da vi ikke kunne få tilladelse til at optage, det samme skete det andet sted vi havde fundet, så vi var tvunget til at tage parkerings kælderen der havde været sidste udvej fra starten. Mht. Moderens handling med hendes salg af sønnen, så er det netop grundet manglende opbygning af historien at det ikke virker 100% troværdigt. Universet er blevet opbygget som mørkt(skulle jeg mene) men det fact at folk vil gøre alt for at få penge nok til at komme til Tengoku er ikke underbygget nok... langt fra nok. Og tro mig, som instruktør og manus-forfatter på filmen kan jeg nok finde 10 kritikpunkter mere som minimum. Lad os bare sige at der er langt fra mit første udkast til den endelige version, og at til trods for at Kim fungerede godt i sin rolle, så var der andre spillere der ikke just var guld værd...
Nå men mht kvali... aner det ikke=)
The pen is mightier than the sword...mostly.