Gravatar

#1 SpielbergFreak 18 år siden

Jeg går og leger med tanken om at bygge en dolly med tilhørende skinner. Jeg har søgt nettet tyndt og, har fundet en masse, stort set identiske, manualer til hvordan man gør.

Men de mangler alle en ting. De er næsten alle sammen en normal træplade med hjul, man så stille sin tripod på, voila! du har en dolly.

Men jeg vil kunne køre mit kamera op og ned, ikke pare tilte. De "rigtige", altså prof. dollies har en slags arm, ala en donkraft, så kameraet kan kører støt op eller ned, samtidig med køreturen, og man kan derfor opnå nogle superfede optagelser.

Jeg har kigget på en del donkrafter, men de har kun en enkelt arm, men de er korte og en evntuelt op/ned tur, ville ikke være til at se. Jeg skal derimod bruge en dobbelt "saks-arm", ligesom en lille lift faktisk.

Kan man bygge sådan en arm selv, eller kender nogen, nogen der kan lave sådan en eller noget?
Gravatar

#2 DarkLight 18 år siden

OT:
Jeg tænkte fåret Dolly. Så tænkte jeg oppustelig får. Så tænkte jeg "What!? Denne tråd må jeg se!"
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 gi-jones 18 år siden

#1: Jeg tror de fedeste er dem der har en kran bygget ovenpå. Kig på den her. Den er ikke hjemmebygget, men jeg mener at have set flere guides til at bygge netop sådan en. Så klistrer du den ovenpå din hjemmebyggede dolly, og så begynder det at ligne noget.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4 Jakobsen 18 år siden

Jeg tænkte på patter... mmm :)
It's only a movie...It's only a movie...

Skriv ny kommentar: