Jeg mener det var Scott der ikke kunne lide det i orginal udgaven, men filmselskabet pressede på. Det og slutsekvensen i den gamle udgave, var årsagen til at Scott lavede en directors cur. Hvis jeg ikke husker helt galt.
#9: Det er muligt at ironi er det forkerte ord. Gik lidt stærkt med at skrive det indlæg :)
Jeg mener nok nærmere at det bruges som et humoristisk redskab. Men ironien kan vel findes i, når personen, i voice over, kritiserer, nedgører eller direkte latterliggører sine egne handlinger i filmens visuelle del. Eller hvad?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
har lige set en ældre film i aftes med min ven på dvd, Rustlers' Rhapsody med Tom Berenger, starten af filmen bruger også voice over, og der kan man godt sige at der gøres lidt grin med hovedperson'en.
Men jeg vil ikke afsløre den fordi den er sjovere hvis man ik ved hvad der sker.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#12 Jeg tænkte nok at det var det du mente! At V.O. i de film er blevet brugt på en pudsig, til tider selvmodsigende, måde som giver det et humoristisk præg! Især Fight Club som virkelig spiller på humoren i nogle presset situationer F.eks. i starten hvor "Jack" sidder med Tylers pistol i munden... JACK (V.O.) "When you got a gun in your mouth, you only speak in vaulls" - Måske en smule fejlciteret men stadig en pudsig ting at sige i en sådan situation.
Jeg forstår helt klart hvad du mener og giver dig ret i at det er et godt virkemiddel når V.O. bruges "mod" billedet ;)
#11 danschier.dk 20 år siden
Jeg mener det var Scott der ikke kunne lide det i orginal udgaven, men filmselskabet pressede på. Det og slutsekvensen i den gamle udgave, var årsagen til at Scott lavede en directors cur. Hvis jeg ikke husker helt galt.
#12 gi-jones 20 år siden
Jeg mener nok nærmere at det bruges som et humoristisk redskab. Men ironien kan vel findes i, når personen, i voice over, kritiserer, nedgører eller direkte latterliggører sine egne handlinger i filmens visuelle del. Eller hvad?
#13 elwood 20 år siden
Men jeg vil ikke afsløre den fordi den er sjovere hvis man ik ved hvad der sker.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#14 filmz-write-off 20 år siden
JACK (V.O.) "When you got a gun in your mouth, you only speak in vaulls" - Måske en smule fejlciteret men stadig en pudsig ting at sige i en sådan situation.
Jeg forstår helt klart hvad du mener og giver dig ret i at det er et godt virkemiddel når V.O. bruges "mod" billedet ;)