Gravatar

#11 filmz-nagual 19 år siden

Jo, hvis man skal have bestemte skuespillere og ikke giver løn, kan man ingen kontakt få til dem via Panorama. Man kan dog maile et opslag, ligesom på DASK. Men der er desværre ikke nær så mange henvendelser.
Gravatar

#12 gi-jones 19 år siden

Ahh, på den måde.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#13 filmz-gimleno1 19 år siden

Nu var min pointe så også at hvis man alligevel skulle bruge penge, kunne man ligeså godt bruge Panorama og få spillere der med garanti kunne spille. Hvis man havde betalt for at bruge DASK, ville Duus have grinet godt og grundigt i skægget for alle andre får det gratis!
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#14 filmz-madsjensen 19 år siden

DASKs skuespillere er nu ganske glimrende og halvdelen er nu alligevel gengangere fra Panorama. Selvfølgelig er der folk imellem som sikkert ikke kan en disse, men det er jo derfor man afholder en casting?

Jeg stødte på en fyr i KBH en gang til en Event på Filmværkstedet, han krittiserede generelt danske skuespillere for at være for dårlige. Da jeg så hans film og efterfølgende snakkede med et par af skuespillerne, var han sg nok heller ikke det store instruktørtalent. At han så ikke havde castet skuespillerne inden var heller ikke et skarpt træk.
Gravatar

#15 gi-jones 19 år siden

Hehe, dårlige instruktører kritiserer skuespillerne for at være for ringe. Lyder plausibelt :) Selvfølgelig er danske skuespillere ikke dårlige. Men gode film laver nu engang ikke sig selv.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#16 filmz-gimleno1 19 år siden

Problemet med DASK er jo ganske enkelt at enhver der gider betale 300 kr. om året (eller måske mere nu) for at være med, KAN være med. DASK skelner overhovedet ikke til om folk kan noget eller ej - de er komplet ligeglade, tænker kun i cash og ikke renommé - og det kan jo gå hen og blive noget af et tidsspilde under en casting hvis 75% ikke kan en disse og kun står der fordi de "syntes det kunne være sjovt". Men det er selvfølgelig også én af grundene til at de seriøse selskaber stort set kun bruger DASK når de skal finde statister eller børn. Men cool nok at du har gode erfaringer med dem, da.
Gravatar

#17 filmz-madsjensen 19 år siden

Du er helt forkert på den. Jeg har før nævnt det for Duus. Alle skal kunne melde sig. Det er netop et sted hvor alle får muligheden. Dem der ikke lykkedes melder sig ud når de ikke får jobs. Dvs. dem der er tilbage er dem der får jobs og dermed har erfaring. jeg har ikke længere login, men sidst jeg var på havde stort set alle jeg kiggede på faktisk erfaring, skuespillererfaring, primært fra kortfilm men med replikker. At du tror det kun er statistjobs de skaffer er fordi statisterne findes via opslag, skuespillerjobsene kommer via databasen. Det skriver de også på deres hjemmeside, og skriver rent faktisk at langt de færreste jobs er til børn.

En helt anden ting. Hvorfor skal en caster beslutte eller bestemme, hvem der er god nok. Man kunne sagtens tænke sig at en skuespiller der ikke var god nok til min produktion kunne bruges i en anden sammenhæng. Dask tænker netop på rennomeet.
Gravatar

#18 filmz-gimleno1 19 år siden

Havde egentligt skrevet et svar hertil, men har besluttet at slette det. Nevermind. Vil blot gøre det kort: Tro mig, jeg kender DASK bedre end dig og jeg tager IKKE fejl!
Gravatar

#19 filmz-madsjensen 19 år siden

Det er vist mange år siden du har været på hjemmesiden, og har ikke sat dig ind i hvad du kritiserer. Det er et forum for amatør- og freelanceskuespillere. Det er ikke et spørgsmål om at tage fejl eller ej eller om hvem der har ret, men om at få indsigt før man retter kritik, og her synes jeg du skyder forbi. End of story ;)
Gravatar

#20 filmz-gimleno1 19 år siden

#19 Ak ja, men så siger vi det. Føler ikke den store grund til at retfærdiggøre mig selv, men i dag leder de f.eks efter modeller, statister samt deltagere til Robinson - så kan du jo se hvor seriøst DET er og hvor meget DET så har med skuespil at gøre.. Hvorfor jeg så nu er tilbøjelig til at tro at det faktisk er Tommy Duus der gemmer sig bag "madsjensen" er så en anden sag..

Skriv ny kommentar: