Gravatar

#1 filmz-eyelight 20 år siden

Hey guys!

Jeg er studerende ved film- og medievidenskab på Københavns Universitet og har netop lavet en kortfilm færdig.

Jeg er meget interesseret i at få noget feedback på den, da det jo er dét man lærer mest af

Filmen handler om en fyr, der gør noget dumt, hvilket selvfølgelig giver bagslag... Den er svær at putte ned i en genre-kasse, men tænk Snatch, Pulp Fiction etc.

Den varer ca. 4½ minut og er skrevet og planlagt på 2 dage, optaget på 2 dage og redigeret på 3 dage, hvilket naturligvis har resulteret i et par kompromiser, da det har været et MEGET hurtigt produktionsforløb. Alt i alt synes jeg dog vi er sluppet godt fra det, men bedøm selv her:

http://www.eyelight.dk/surprise256k.wmv - husk at se fraklip efter filmen!

Go' filmoplevelse!

-Kaps
Gravatar

#2 gi-jones 20 år siden

Jeg har lige set den igennem nu og den fungerer rigtig godt. Den har en helt klart defineret stil, og en simpel, men overraskende historie og ikke mindst en original fortællestil (Dog stærkt inspireret af Memento right?)

***SPOILER***
Hullet i historien er nok følgende: Hvorfor løber ekspedienten efter ham så langt pga. et glemt dankort? Det virker underligt og skulle måske have været mere gennemtænkt.

Hvad med musikkken? Den fungerer godt som den er, men reelt set har I jo ikke lov at bruge den. Har I overvejet at få lavet noget andet, som I kan få rettighederne til?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 JannikAnd 20 år siden

Har ikke set filmen, da den ikke rigtig gider på min computer, men jeg kan give dig et lille råd (selvom #2 allerede har nævnt det): Musikken skal være 100 % originalt, med mindre I har fået tilladelse af copyright-holder'ne. Hvis ikke I bruger musik, I selv har skrevet og komponeret, har I ikke mulighed for at fremvise den ved diverse filmfestival, hvilket jeg antager, I har i sinde - du studerer jo ved Københavns Universitet...

Få det rettet! :)
Gravatar