Gravatar

#1 filmz-eyelight 20 år siden

Hey guys!

Jeg er studerende ved film- og medievidenskab på Københavns Universitet og har netop lavet en kortfilm færdig.

Jeg er meget interesseret i at få noget feedback på den, da det jo er dét man lærer mest af

Filmen handler om en fyr, der gør noget dumt, hvilket selvfølgelig giver bagslag... Den er svær at putte ned i en genre-kasse, men tænk Snatch, Pulp Fiction etc.

Den varer ca. 4½ minut og er skrevet og planlagt på 2 dage, optaget på 2 dage og redigeret på 3 dage, hvilket naturligvis har resulteret i et par kompromiser, da det har været et MEGET hurtigt produktionsforløb. Alt i alt synes jeg dog vi er sluppet godt fra det, men bedøm selv her:

http://www.eyelight.dk/surprise256k.wmv - husk at se fraklip efter filmen!

Go' filmoplevelse!

-Kaps
Gravatar

#2 gi-jones 20 år siden

Jeg har lige set den igennem nu og den fungerer rigtig godt. Den har en helt klart defineret stil, og en simpel, men overraskende historie og ikke mindst en original fortællestil (Dog stærkt inspireret af Memento right?)

***SPOILER***
Hullet i historien er nok følgende: Hvorfor løber ekspedienten efter ham så langt pga. et glemt dankort? Det virker underligt og skulle måske have været mere gennemtænkt.

Hvad med musikkken? Den fungerer godt som den er, men reelt set har I jo ikke lov at bruge den. Har I overvejet at få lavet noget andet, som I kan få rettighederne til?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 JannikAnd 20 år siden

Har ikke set filmen, da den ikke rigtig gider på min computer, men jeg kan give dig et lille råd (selvom #2 allerede har nævnt det): Musikken skal være 100 % originalt, med mindre I har fået tilladelse af copyright-holder'ne. Hvis ikke I bruger musik, I selv har skrevet og komponeret, har I ikke mulighed for at fremvise den ved diverse filmfestival, hvilket jeg antager, I har i sinde - du studerer jo ved Københavns Universitet...

Få det rettet! :)
Gravatar

#4 filmz-bullseye 20 år siden

Nogen der kan fortælle mig hvad der er galt med min Windows Media player 10? Lyd, men intet billede (sort skærm)! vil mene jeg har alle de nyeste nødvendige codecs...
Gravatar

#5 filmz-sheiken 19 år siden

Jeg kan meget godt lide din film, specielt hvis man tager i betragtning at den er lavet så hurtigt.

Den ene side af sagen med det der genbrug af musik er selvfølgelig det lovmæssige, men det er altså også lidt irriterende at man konstant sidder og tænker Snatch idet musikken kører. Så jeg synes også du burde ændre musikken dér, også selvom jeg må gi dig at den passer ret godt ind, så det er lidt synd.

Filmen er godt klippet, har et ok tempo, og måden den kører memento stilen på holder ret godt.

Så thumbs up til dig!
Gravatar

#6 Sealer 19 år siden

syns også den er ret fed, og hade faktisk ikke renget det ud til sidst med at ham han slog ned var ham han skulle til fødselsdags hos, ved det tager lang tid og lave sådan noget, så syns jeg det er flot lavet på så kort tid :)
Gravatar

#7 =galledalle= 19 år siden

Hvad er det for en lyd i bruger da kamaraet kører rundt om hjørnet....Jeg skal bruge sådan en lyd til en film jeg er i gang med...
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#8 filmz-sheiken 19 år siden

#6 Du spoiler! :)
Gravatar

#9 filmz-eyelight 19 år siden

Hej med Jer!

Fedt at få en masse forskellige meninger her, der er ihvertfald en masse at tage til sig - tak!

Filmen er færdig som den er nu, der bliver ikke pillet mere ved musik osv. Det var vores 5. produktion ud af 6, hvoraf den 6., som skal laves i april, bliver vores eksamensproduktion. Så man kan sige, at det vi har lavet indtil videre, bare er leg og øvelser, omend de stadig skal bestås ud fra en forud defineret problemformulering.

Min egen personlige kæphest i denne film er den kvindelige skuespiller, som faktisk er vores lyskvinde, der blev hevet ind fra sidelinien på optagedagen fordi vores rigtige skuespillerinde ikke dukkede op!

Lyden man hører, når kameraet kører rundt om hjørnet, har jeg selv lavet. Det er et stykke brun tape, der bliver hevet ud fra rullen og så er lyden pitchet ned og der er lagt rumklang og flanger på, så vidt jeg husker.

Tak for inputtet - meget lærerigt! :-)

-Kasper
Gravatar

#10 filmz-netrom1 19 år siden

Det var da en god kortfilm, sød lille historie og alt taget i betragtning godt lavet.
Men det er rigtigt at en ekspedienten aldrig ville forlade sin butik og løbe efter en som har glemt sit dankort. (endda over køleren på en bil).
Det ville da også være lidt dumt at stjæle en golf-kølde som skal bruges til gave,,han fik jo ikke noget afvide om hvad for en golf kølle han ønskede sig,,,så den skal helt sikkert byttes. hviket bliver svært.

Jeg er ret vild med det slag han får i hovdet! det ser monster sejt ud!! men jeg kan også se at i måtte taget den nogle gange.. Det er tit et valg imellem hvor godt det skal se ud,,,og om man har tinkt sig at bruge den skuespiller nogensinde igen. (Det er sådan et klip man tager på den sidste dag :-)

åh ja det er en skam i ikke har gjort lidt mere ud at hans næseblod,,, det er ketup ik? Det ligner ketup! for lidt over 200kr kan man købe 1 liter teaterblod,, og med mindre man laver splatter-film er der til rigtig rigtig mange gange næseblod, skudsår og pulsåre blødninger,,, det er et most! den dunk skal stå på hylden lige ved siden af gaffaen.

Gode tanke, sød historie og fed aktion.

Skriv ny kommentar: