Jeg har lånt en god sum penge af min bank (70.000 kr). Jeg skal bruge nogle af penge på Canons XL2 (40.000 kr)
Jeg kan sagtens købe det i Fona, Merlin eller sådan en forretning, men de mennesker aner jo ikke hvad de snakker om! Og jeg vil heller ikke købe det over nettet.
Så er der nogle der ved noget om nogle "professionelle" butikker hvor man køber sådan noget og hvor folkene ved hvad de snakker om.
Det billigste sted plejer at være www.digital4u.dk Jeg har dårlige erfaringer med at stole på sælgere. De koncentrerer sig normalt mest om at få skidtet solgt. Men hvis det skal være prof så tror jeg at CAV er de bedste. Dog tror jeg at du kan finde svar på alle dine spørgsmål på nettet eller herinde, og så er det jo bare et spørgsmål pris?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Hvis du laver et lille firma/produktionsselskab og lader dig moms registrer kan du købe direkte hos forhandleren eller proshopper, få en bedre service, pris mv. ;)
Jeg har bl.a. været med til at købe Panasonic DV kameraere og meget andet udstyr til virkelig gode priser på den måde.
Hvor får du tingene billigere fordi du er moms-registreret? Det har jeg i hvert fald aldrig opnået. Man kan selvfølgelig trække momsen fra, og det er jo 25%, men det er jo teknisk set ulovligt medmindre du rent faktisk driver en virksomhed hvor kameraet skal bruges.
# 4 Det er jo ikke kun moms/CVR registreringen alene der gør det, men også at du kommer med en en ordentlig professionel holdning når du går på indkøb i den størrelsesorden.
Det er jo de færeste som ofre så mange penge kun for at optage lille Antons barnedåb eller Knud og Lises Bryllup.
Det fleste små produktioner jeg har arbejdet på har vi oprettet et selskab til produktionen for ikke at gå personligt konkurs, hvis vi ikke kunne få solgt filmene eller der skete ulykker under optagelserne.
#8: Jeg tror nu ikke du slipper så let. I et firma hæfter du jo personligt for over/underskud, med mindre vi snakker ApS eller aktieselskaber, og det er en helt anden sag at oprette sådan et.
For at etablere et anpartsselskab i Danmark kræves der normalt indbetaling af kr. 125.000,- Dertil kommer registreringsafgift til advokat på mindst 4.000 kroner samt udgifter til revisor for at bekræfte anpartskapitalen samt bistå med registrering. Revisor koster normalt mellem kr. 5.000 og kr. 10.000
Det er altså ikke unormalt at selve registreringen alene koster mellem kr. 9.000 og kr. 14.000 samt indebærer at du skal stille med en kapital på 125.000,-
I et mindre anpartsselskab vil den årlige revisoromkostning normalt være i området kr. 10.000 til kr. 15.000.
Det vil groft sagt sige at skal man starte et anpartsselskab i Danmark må man stille med min. kr. 134.000,- i startkapital samt en årlig revisor regning på kr. 10.000 – kr. 15.000,- Dette før man har omsat for en eneste krone.
Men det vigtige når man laver et selskab er at du altid sikre dig bedst muligt, hvis man går igang med bare et lille projekt.
Men tilbage til indkøbene, så vil jeg stadig anbefale at når man er oppe i den prisklasse ikke bare går i Fona eller hvad de nu hedder, men går til proffer. Man kan altid få anbefalet dem af grossisten hvis du ikke kan få en aftale direkte hos ham.
Vi lavede i det nævnte eksempel et I/S med en start kapital på 10.000 og brugte det indkøbte kamera + øvrigt udstyr til at lære på men også optage bryllupper mv. for at gøre det legat nok og efter nogen til solgte firmaet kameraet til hans bror og han købte nyt udstyr som han bruger idag som presseforograf og andre små filmopgaver både privat og professionelt. Når man investere i den priskalsse er det jo sjældet for sjov, men fordi man mener noget med investeringen.
#1 SpielbergFreak 19 år siden
Jeg kan sagtens købe det i Fona, Merlin eller sådan en forretning, men de mennesker aner jo ikke hvad de snakker om! Og jeg vil heller ikke købe det over nettet.
Så er der nogle der ved noget om nogle "professionelle" butikker hvor man køber sådan noget og hvor folkene ved hvad de snakker om.
Allan
#2 gi-jones 19 år siden
Jeg har dårlige erfaringer med at stole på sælgere. De koncentrerer sig normalt mest om at få skidtet solgt. Men hvis det skal være prof så tror jeg at CAV er de bedste. Dog tror jeg at du kan finde svar på alle dine spørgsmål på nettet eller herinde, og så er det jo bare et spørgsmål pris?
#3 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Jeg har bl.a. været med til at købe Panasonic DV kameraere og meget andet udstyr til virkelig gode priser på den måde.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#4 gi-jones 19 år siden
#5 SpielbergFreak 19 år siden
#6 SpielbergFreak 19 år siden
HER
#7 filt 19 år siden
#8 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Det er jo de færeste som ofre så mange penge kun for at optage lille Antons barnedåb eller Knud og Lises Bryllup.
Det fleste små produktioner jeg har arbejdet på har vi oprettet et selskab til produktionen for ikke at gå personligt konkurs, hvis vi ikke kunne få solgt filmene eller der skete ulykker under optagelserne.
#9 gi-jones 19 år siden
#10 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Det er altså ikke unormalt at selve registreringen alene koster mellem kr. 9.000 og kr. 14.000 samt indebærer at du skal stille med en kapital på 125.000,-
I et mindre anpartsselskab vil den årlige revisoromkostning normalt være i området kr. 10.000 til kr. 15.000.
Det vil groft sagt sige at skal man starte et anpartsselskab i Danmark må man stille med min. kr. 134.000,- i startkapital samt en årlig revisor regning på kr. 10.000 – kr. 15.000,- Dette før man har omsat for en eneste krone.
Men det vigtige når man laver et selskab er at du altid sikre dig bedst muligt, hvis man går igang med bare et lille projekt.
Men tilbage til indkøbene, så vil jeg stadig anbefale at når man er oppe i den prisklasse ikke bare går i Fona eller hvad de nu hedder, men går til proffer. Man kan altid få anbefalet dem af grossisten hvis du ikke kan få en aftale direkte hos ham.
Vi lavede i det nævnte eksempel et I/S med en start kapital på 10.000 og brugte det indkøbte kamera + øvrigt udstyr til at lære på men også optage bryllupper mv. for at gøre det legat nok og efter nogen til solgte firmaet kameraet til hans bror og han købte nyt udstyr som han bruger idag som presseforograf og andre små filmopgaver både privat og professionelt. Når man investere i den priskalsse er det jo sjældet for sjov, men fordi man mener noget med investeringen.