Gravatar

#1 Allan Jacobsen 10 år siden

Jeg skal bruge en montage-video lavet fra mine egne DVD'er...hvordan gør man det?

Skal man rippe alle filmene først og så klippe den sammen, eller findes der noget værktøj, der kan rippe et tidsinterval fra en film?
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#2 MOVIE1000 10 år siden

Allan Jacobsen (1) skrev:
Jeg skal bruge en montage-video lavet fra mine egne DVD'er...hvordan gør man det?

Skal man rippe alle filmene først og så klippe den sammen, eller findes der noget værktøj, der kan rippe et tidsinterval fra en film?


Da jeg lavede noget lignende, brugte jeg DVD Shrink, der kan man vælge de scener og hvor lange klippene skal vare. Man kan også vælge ekstramaterialet fra og undertekter/lydspor. Det fylder ikke nær så meget som hvis du henter hele filmen ned på computeren.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 Allan Jacobsen 10 år siden

Så jeg kan sætte DVD'e i, finde en scene og så sætte den til at rippe fra den scene?
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#4 MOVIE1000 10 år siden

Allan Jacobsen (3) skrev:
Så jeg kan sætte DVD'e i, finde en scene og så sætte den til at rippe fra den scene?


Ja det kunne jeg, men har ikke brugt programmet i over 1 år, så ved ikke hvordan den nye ser ud og kan ikke huske hvordan man gjorde. Prøv dig frem, ellers er der nok hjælp at hente på youtube. :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 10 år siden

Det vigtigste er, at smide et episk 80er nummer oveni klippet! Jeg anbefaler Phil Collins' Sussudio. Selv tak.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 Fredag 10 år siden

# 5 Kommer vel an på filmene? Det kan jo ske at Love Gun af Kiss passer bedre;-)
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 10 år siden

#6 Jeg tror umiddelbart ikke, at der findes et klip, hvor Sussudio IKKE passer.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8 Allan Jacobsen 10 år siden

Spillet hedder Fight To Survive, så det må vist hellere være den :)
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 10 år siden

Uf, det er fandme også et godt nummer!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10 Allan Jacobsen 10 år siden

Har jeg gjort det for besværligt, hvis jeg har gjort det på denne måde:

Rippe i DVD Shrink
Konvertere fra .avi til .wmv i Any Video Converter(fordi Movie Maker ikke er glad for .avi)
Klippet sammen i Movie Maker
The nerd formerly known as Skeloboy

Skriv ny kommentar: