Gravatar

#1 SundanceChriz 13 år siden

#1 37 min sidenCitérGemSundanceChriz
Hej

Jeg læser til TV og Medietilrettelægger og skal til et eksamensprojekt lave en film om ´Det Gode Liv´, hvor jeg har valgt at fokusere på mennesker som bruger al deres tid på en bestemt fritidsinteresse, så det fylder mere end hvad normalt er. Det som andre mennesker betegner som en fritidsinteresse/hobby fylder nu så meget I deres liv at det er hvad deres hverdags handlinger og tanker handler omkring. Fritidsinteressen er derfor blevet til ´det gode liv´ for dem.

Filmen skal ikke se dem i et negativt lys, men hvile i personernes lidenskab og passion. Komme ind under huden på menneskerne og prøve at forstå dem.

Her er nogen af de eksempler på personer jeg brainstormet mig frem til som jeg kunne tage fat på.

Samlere: dukker, modeltoge, øloplukker, biler, autografer
Dyr: krybdyr, katte, dyreskeletter....
´Nørder´ (ment på en god måde ;) - Prof. Computerspillere, oppytning med julelys på hus, rollespillere, warhammer, flyspottere, spejdere, ufo-fans, Danmarks Hurtigste Bil
Sport: bordfodbold, Iron-man, bodybuildere

Håber I kan hjælpe med at bidrage med jeres foreslag. Hvis I har hørt om nogen eller kender nogen, som kunne være spændende at tage fat på, så skriv gerne.

På forhånd tak.

Christian
Gravatar

#2 Patriarch 13 år siden

Mit indput er at du skal finde noget virkelig niche-agtigt - det er god apetitvækker. At folk fra start af tænker "det er fandeme mærkeligt at bruge alt sin tid på xxx". På den måde har du den indledende opmærksomhed sikret.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 Patriarch 13 år siden

Jeg har noget jeg tror vil være en ganske interessant idé. Nu er jeg ikke kendt som nogen fan af religiøsitet, men religion er et spændende emne - og vinklen er jo din.

Jeg synes personligt det kunne være spændende at høre mere om folk der dedikere det meste af deres liv til religiøse aktiviteter. Missionere, foredrag, fester, bede, gudstjenester osv...

Det er ydermere en interessant idé fordi der er et interessant sammenspil mellem emnet og emnets navn "det gode liv" (det gode liv optager selvsagt religiøse en del).

Sådan - kom i sving :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: