Gravatar

#1 ltt 18 år siden

Har I nogle gode forslag til, hvordan en sådan scene filmes bedst? Hvilke ting man skal være opmærksom på, og hvad man ikke skal gøre.

Jeg forestiller mig primært at det håndholdte kamera vil gøre lykke her, samt at holde det kropsnært, med hurtige klip. Dog uden MTV-agtige smarte vinkler.

Hvad siger I?
Gravatar

#2 Æsop9000 18 år siden

hvad med hele tiden at filme hovedpersonerne bagfra, altså håndholdt kamera lige bagved og lige højre for deres hoveder, sådan ville jeg personligt gøre det. så er det fra den vinkel, lidt mere personligt og livagtigt, vil jeg sige.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#3 ltt 18 år siden

Ja sådan ser jeg det også. Skifte mellem at filme shots af nogle løbende ben, måske et shot af den der bliver jagtet, et close up af hans ansigt, eller måske så man kan ane ham der jagter. Hele tiden skifte, og have meget få stationære shots hvor billedet udmåler afstanden mellem de to.
Gravatar

#4 Æsop9000 18 år siden

den jagtede burde mest blive lidt oppefra (mindre fugleperpektiv), for psychologisk set at gøre ham mindre, og derved få ham til at passe bedre en i scenen

og når jeg tænker på det, så burde, ham der jager, blive filmet forfra, og lidt nedefra, da dette vil give ham mere psygologisk magt, og derved vil han være mere skræmmende.....

jeg tænker også lidt på den første terminator film fra 1984, der bliver arnold filmet på samme måde: nedefra og forfra med steadycam eller håndholdt kamera...... det gav ham i hvertfald et hærgende, magtfuld og skræmmende præg i filmen.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der

Skriv ny kommentar: