--- PS: Den er lidt indviklet... Måske kan disse ledetråde hjælpe med at forstå den:
1) Læg mærke til bilerne: Hvordan kører de? Hvordan er hele filmen så optaget? Hvad betyder det for kronologien? 2) Hvad står der på VHS-båndet? 3) Til sidst i filmen: Hvad står der på TV-skærmen? Hvilken side vælger han? 4) Hvad hedder den gade, han går ned på (02:18) og hvad er den synonym for?
Inden nogen skriver lange romaner, så vil jeg lige gøre Jer opmærksom på følgende tanker, vi havde i forberedelsesfacen til filmen:
- Filmen skulle være eksperimenterende - Den har en ret enkel grundhistorie, der er gjort indviklet gennem filmiske virkemidler. - Hovedpointen med projektet var at lave en film, der satte krav til, at seeren skulle sætte sig ned og overveje hvad den egentligt handlede om.
I sidste ende er dette ikke nogen egentlig kortfilm i den traditionelle forstand. Dette er mere en lej med virkemidlers indflydelse på en histories kontekst. Et eksempel på dette er, at der i intro'en spilles guitaren fra Green Day's "Boulevard of Broken Dreams" - baglæns naturligvis..
Nu har jeg set den, og skal ærligt indrømme at jeg ikke har det store at sige. Den siger mig ikke for alvor noget. Ja, I har nogle sjove baglæns-optagelser, men det gik ikke umiddelbart op for mig hvorfor det var vigtigt.
Som du selv skriver har I prioriteret virkemidler over indhold, og hvor det kan være meget sjovt at lave, er det sjældent specielt interessant at se på.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg gav den også et look her i går aftes, og min reaktion ligger umiddelbart meget tæt op af gi-jones'.. Så vil egentlig ikke tilføje noget, bare lade dig vide, at der er folk der faktisk ser den :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Har også set filmen, og er enig med både gi-jones og honodelloce. Filmen virker meget prætentiøs, hvilket sjældent er en god ting. Indrømmet, jeg foretrækker Tony Scott fremfor David Lynch til hver en tid, men når en film har brug for eksterne ledetråde for at give mening (for det brede publikum), ja, så står jeg sgu lidt af, og synes ikke det er genialt, men derimod dumt.
Og hvorfor skrive "Mi Vida" istedet for "My Life" på båndet? Det er vel igen for bevist at forvirre publikum (er vel de færreste, der både når at se, hvad der står og samtidig ved, hvad det betyder).
Men jeg kan godt li' brugen af reverse og den gangart det medfører - visuelt interessant. Ligeledes god lydkulisse.
#1 filmz-Kawaru 16 år siden
LINK TIL FILMEN
Hvad synes I om filmen?
---
PS:
Den er lidt indviklet... Måske kan disse ledetråde hjælpe med at forstå den:
1) Læg mærke til bilerne: Hvordan kører de? Hvordan er hele filmen så optaget? Hvad betyder det for kronologien?
2) Hvad står der på VHS-båndet?
3) Til sidst i filmen: Hvad står der på TV-skærmen? Hvilken side vælger han?
4) Hvad hedder den gade, han går ned på (02:18) og hvad er den synonym for?
#2 filmz-Kawaru 16 år siden
Inden nogen skriver lange romaner, så vil jeg lige gøre Jer opmærksom på følgende tanker, vi havde i forberedelsesfacen til filmen:
- Filmen skulle være eksperimenterende
- Den har en ret enkel grundhistorie, der er gjort indviklet gennem filmiske virkemidler.
- Hovedpointen med projektet var at lave en film, der satte krav til, at seeren skulle sætte sig ned og overveje hvad den egentligt handlede om.
I sidste ende er dette ikke nogen egentlig kortfilm i den traditionelle forstand. Dette er mere en lej med virkemidlers indflydelse på en histories kontekst. Et eksempel på dette er, at der i intro'en spilles guitaren fra Green Day's "Boulevard of Broken Dreams" - baglæns naturligvis..
#3 gi-jones 16 år siden
Som du selv skriver har I prioriteret virkemidler over indhold, og hvor det kan være meget sjovt at lave, er det sjældent specielt interessant at se på.
#4 HonoDelLoce 16 år siden
#5 filmz-MikY 16 år siden
Og hvorfor skrive "Mi Vida" istedet for "My Life" på båndet? Det er vel igen for bevist at forvirre publikum (er vel de færreste, der både når at se, hvad der står og samtidig ved, hvad det betyder).
Men jeg kan godt li' brugen af reverse og den gangart det medfører - visuelt interessant. Ligeledes god lydkulisse.