Gravatar

#1 filmz-Koenig 19 år siden

Jeg sidder her og kigger på nogle af de ting jeg igennem årenes løb har fået skrevet og synes det kunne være sjovt at høre hvad i har skrevet om igennem jeres "karriere".

Jeg startede selv da jeg var 13 år med at skrive, og en af de første manus'er jeg skrev var en omskrivning af rødhætte til en varulve-film.

Jeg skrev derefter "... Med døden til følge". En historie jeg blev inspireret til da jeg læste Johannes' Åbenbaring. Historien som jeg skrev handler om de fire apokalypse-riddere, som skal på "pension" (så at sige), efter at have været på jorden i 2000 år. Man følger så fire unge som er blevet udvalgt til at være deres efterfølgere.

Lige nu skriver jeg en lidt filosofisk historie om en mand der kommer i kontakt med naturen, dyr og alt det som de gamle græske filosoffer nu gik og snakkede om man kunne komme i kontakt med, og han kommer til sidst i så stor kontakt med naturen at han kan skifte form til et hvilket som helst dyr han og han kan tale med træerne osv.

Hvad med jer?
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#2 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Three Short Stories About Love 1 - Return to Sender

Handler kort sagt om hvordan når man giver kærlighed så kærligheden også tilbage dig. Vi møder en rækker personer, som alle giver og modtager kærlighed og deres handlinger påvirker hinanden uden, at de ikke nødvendigvis kender hinanden.

Three Short Stories About Love 2 - Little Big Love

Handler kort sagt om børns kærlighed til voksne, dyr og hinanden. Lidt svær at beskrive kort.

Three Short Stories About Love 3 - I Still Have Not Found What I Am Looking For.

Handler om kærligheden til Gud på forskellig vis.

Heaven on Earth

En Mand dør og på vej til Himlen møder han en Engel, som er på vej på arbejde på nede på Jorden. De bliver udset til at lære hinanden om hver sin verden.

Angels in Fur

3 små historier om hvordan dyr redder et menneske ud af en uheldig situation.

Det var bare et par af dem, men jeg har også en del synopser på historier, der ikke færdigskrevede eller udviklede inden for Sc-fi, drama og thriller genren.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#3 McPeter 19 år siden

Nu har jeg desværre ikke selv haft tid til at rode med manus'er, men hvis der er nogle der har lyst må de da meget gerne lægge dem online så man kan læse dem... Ved ikke om de er for personlige eller I er bange for andre 'laver film på jeres bekostning', men det kunne da i hvert fald være spændende at læse og jeg tror da også man nok kunne forvente noget respons til efterfølgende manus'er... (IKKE nødvendigvis sequels - dem klarer Hollywood for jer!) ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 3 Jeg må ikke, på grund af min kontrakt, offentliggøre ingen af de ovennævnte, men ellers kunne det have været rart med noget respons, så det kan være jeg vil uploade et par af mine andre :-)

Gravatar

#5 Martindan 19 år siden

har lige fået lavet et af mine kortfilm manuskripter der hedder Klon.. instruede også selv.. den er evd at blive klippet... vi fik støtte af Zentropa med penge og udstyr og hadve proffesionelt cast... lækkert.
for cryin' out loud......
Gravatar

#6 Martindan 19 år siden

instruerede skulle der vist stå....
Gravatar

#7 filmz-write-off 19 år siden

Dejligt at høre!! Må man høre hvad den handlede om? Og var kontakten til Zentropa gennem Dansk filminstitut?
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 5 Cool - Nice - Godt Gået :) Fortæl os hvadan i gjorde !

Gravatar

#9 filmz-Bruce 19 år siden

#5 Kanon, tillykke med det :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 Martindan 19 år siden

Tak alle....

Kort fortalt, handler filmen om Kloning, (har den originale titel Klon) og ser på temaet identitet.
I vores historie har et hold læger med succes fået klonet et menneske og lærer det op til at være en kopi af sin vært. Lægerne har så skjulte motiver på længere sigt - den ene ser mere politiske motiver (hvis man nu kunne klone George Bush eksempelvis) og den andens er på det rigtige (eksempelvis, en lille piges far bliver kørt over af en spirtbilist. Istedetfor at fortælle pigen far er død, kan man klone hende en ny uden hun ville vide noget ) - men fælles for dem (lægerne) er at de har fået "fjernet" den originale vært. Da klonen erfarer dette spørger den om det moralske grundlag for dens eksistens, samt selvom den er en biologisk kopi af denne person, kan sjælen så også være det?

#7 - nej vi har gået på Station Next og kender Aalbæk der igennem... så det var en hel del nemmere... vimødte faktisk abre op, viste ham vores manus og spurgte.

Skriv ny kommentar: