Gravatar

#1 mikkeleriksen123 10 år siden

Hej Alle.

Jeg er igang med at skrive et manuskript til en spille film, men er gået i stå. Problemet ligger i klimaks scenen, hvor to scener skal udspille sig i EN scene.

Scenen omhandler: Manden skal ligge hånd på det sidste papirarbejde til en stor million aftale, imens gør konen klar i hjemmet til at begå selvmord ved hængning. Der skiftes konstant mellem de to scener, cirka 20 sekunder hver.

Jeg håber i vil hjælpe mig med, hvordan jeg kan skrive det ind i mit manuskript.

mvh
Mikkel
Gravatar

#2 the_paki_don 10 år siden

Skriv de to scener separat først og fremmest. Jeg synes, at en scene skal være interessant nok i sig selv og opnå en form for forhøjelse/forstærkelse ved at blive kombineret med en anden.

Og så kunne det måske være interessant at have karaktererne udføre deres handlinger som et slags "ritual", hvor det ser ud som om, at det er det samme, de laver, bare i vidt forskellige situationer.

Bare mine tanker. :)
Gravatar

#3 MOVIE1000 10 år siden

mikkeleriksen123 (1) skrev:
Hej Alle.

Manden skal ligge hånd på det sidste papirarbejde til en stor million aftale,

mvh
Mikkel


Papirarbejde? er det ikke ved at være lidt brugt/ en kliche bruger man ikke computere i dag til sådan noget? Hvis det forgår på en computer kunne man krydse scenen ved at gøre skærmen gennemsigtig, så man samtidigt ser hvad der sker på computeren og konen hænger sig selv(Toner ind/ud).
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 amadsen 10 år siden

du mener vel sekvens for to scener i en scene er jo ikke helt nemt ;-) men helt klart enig med paki don scenerne skal ha indhold og mening for det må heller ikke virke som det bare for at have extra tid op til selve klimaks hvor hun hænger sig og hans verden lyser op efter handlen er i hus for så og få sin verden smadret.. men igen det kommer an på hvad du synes er den bedste måde. hvad får han det og vide eller som paki don var inde på med via net for på den måde kan du evt vise scenerne samtidig vis de komunikerede via webcam inden mødet starter og de snakker og hun lader som at alt er normalt, mødet skal starte de slutter de gør hver især klar. han ringer måske op efter mødet hvor hun sidder klar så han på ingen måder kan redde hende.

Skriv ny kommentar: