Ja!! det er det værste skod-kort,,men hvis du er hurtig så vil jeg gerne give en hund for det. :-)
De Matrox video-grabber kort plejer at være dyre nok, så det kan sikkert nogle triks. Der står på siden at det kan realtime Mpeg2 kode...så man kan vel næsten lave en DVD i et hug.
Hold fast i det kort! Den analog indgang er altid rar at have. Er der nogen som ved hvad fordelen kan være i at køre DV ind igennem sådan et fint kort?
Nej ikke endnu. Det er ret nyt for os, så indtil videre har jeg kun et umiddelbart indtryk, men kan godt tjekke lidt op på det. Hvad mener du med master?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Ok, på den måde. Det er ikke noget jeg har prøvet, hverken med nævnte kort eller lignende. Jeg kan da heller ikke lige se hvordan det skulle være praktisk, at slæbe en pc med ud i ørkenen til sine optagelser.
Rent teoretisk vil jeg dog mene, at den kvalitet du måske kan vinde ved den teknik, sandsynligvis ville gå tabt i overførslen. På en optagelser hvor du har lys, kabler og diverse andre ting, sammen med et langt kabel fra computeren til kameraet, vil du nok rende ind i en del støj på signalet, som du undgår ved at sidde derhjemme med et kort firewirekabel.
Men det er bare min ydmyge vurdering :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#7: Nu var det mere med henblik på f.eks koncerter, mindre sports arrangementer, studio optagelser, mm - mht til støj, det bliver reelt et udtag fra f.eks program, eller fra den maskine man ellers ville have optaget med (eller bruger som backup) - det er fint nok med firewire, det er bare ikke så sjov hvis det er 2-3 timers optagelser med 5-6 kameraer.
Jeg ved at det her en super måde at lave det på, men normalt koster kort op software til den løsning omkring 100.000 - men da det mest er for sjov/test - ville jeg gerne prøve det af på det af på det matrox kort.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#1 filmz-vassago 20 år siden
Matrox RT.X100 Xtreme Pro
#2 filmz-netrom1 20 år siden
De Matrox video-grabber kort plejer at være dyre nok, så det kan sikkert nogle triks. Der står på siden at det kan realtime Mpeg2 kode...så man kan vel næsten lave en DVD i et hug.
Hold fast i det kort! Den analog indgang er altid rar at have.
Er der nogen som ved hvad fordelen kan være i at køre DV ind igennem sådan et fint kort?
#3 gi-jones 20 år siden
Jeg har det på min arbejdsplads. 1: Hvad vil du gerne vide?
#4 filmz-vassago 20 år siden
Har i brugt kortet til andet end redigering, f.eks som master på optagelser eller chroma'en.
#5 gi-jones 20 år siden
#6 filmz-vassago 20 år siden
#7 gi-jones 20 år siden
Rent teoretisk vil jeg dog mene, at den kvalitet du måske kan vinde ved den teknik, sandsynligvis ville gå tabt i overførslen. På en optagelser hvor du har lys, kabler og diverse andre ting, sammen med et langt kabel fra computeren til kameraet, vil du nok rende ind i en del støj på signalet, som du undgår ved at sidde derhjemme med et kort firewirekabel.
Men det er bare min ydmyge vurdering :)
#8 filmz-vassago 20 år siden
Jeg ved at det her en super måde at lave det på, men normalt koster kort op software til den løsning omkring 100.000 - men da det mest er for sjov/test - ville jeg gerne prøve det af på det af på det matrox kort.