Hej. Jeg har skrevet om dette emne før, men er der nogen der kan henvise mig direkte til en side hvor jeg kan købe en mikrofon til brug under optagelser med mit JVC mini-dv cam?
Og er der nogen der har et forslag til hvordan jeg bedst optager et stort kor med musik, uden et studie?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Hvad jeg har kunne finde ud af så er der kun mono på dit kamera. og jeg vil tro at den mic plug in du nævner er et mini jack stik (mini jack er det samme stik som det man typisk bruger på lydkort i computere) så du skal ud og finde en mikrofon med et mini jack stik, for at kunne tilslutte den til dit kamera.
Du kan forhøre dig i din lokale radio/tv forhandler. men jeg tvivler på du kan få en rigtig god mikrofon når den kun kan tilsluttes med mini-jack.
Jeg ved ikke om de virker på dit kamera, men du kunne prøv at søge efter en god computere mikrofoner, måske den kan tilsluttes, de bruger iværtfald i de fleste tilfælde mini-jack.
#1 Collateral 18 år siden
Jeg har skrevet om dette emne før, men er der nogen der kan henvise mig direkte til en side hvor jeg kan købe en mikrofon til brug under optagelser med mit JVC mini-dv cam?
Og er der nogen der har et forslag til hvordan jeg bedst optager et stort kor med musik, uden et studie?
#2 aknot 18 år siden
2. Hvor mange mikrofoner har du til at optage koret med?
hvis prisen er lige meget så er Sennheiser et godt sted at kigge.
#3 Collateral 18 år siden
#4 aknot 18 år siden
og jeg vil tro at den mic plug in du nævner er et mini jack stik (mini jack er det samme stik som det man typisk bruger på lydkort i computere) så du skal ud og finde en mikrofon med et mini jack stik, for at kunne tilslutte den til dit kamera.
#5 Collateral 18 år siden
#6 aknot 18 år siden
men jeg tvivler på du kan få en rigtig god mikrofon når den kun kan tilsluttes med mini-jack.
Jeg ved ikke om de virker på dit kamera, men du kunne prøv at søge efter en god computere mikrofoner, måske den kan tilsluttes, de bruger iværtfald i de fleste tilfælde mini-jack.
#7 Collateral 18 år siden
Hm, det lyder lidt som om det kun er noget skidt jeg kan få til mit kamera så :( Men man kan jo ikke have råd til det hele. Tak for hjælpen.
#8 aknot 18 år siden