Gravatar

#11 filmz-MikY 17 år siden

Tak for jeres input.

Jeg er helt enig i problemstilling vedr. manglende dialog. Underteksterne var et nødvendigt onde eftersom filmen blev skudt uden lyd (bortset fra onboard mic'en). Dette er som sagt mit første forsøg og jeg var blot glad for, at jeg havde mulighed for at låne et kamera, og overvejede slet ikke hele lydaspektet. Jeg gik mere op i, at jeg havde en interessant location til rådighed, og brugte de fleste af kræfterne på de visuelle indtryk.

Men jo, jeg kunne evt. have dubbet dialogen efterfølgende, men bare at få filmen klippet sammen var en stor læreproces for mig. Næste gang måske.

Endnu engang tak for de positive kommentarer.

Gravatar

#12 Zabriskie 17 år siden

Flot film.
Le temps détruit tout
Gravatar

#13 dolphinfriendly 17 år siden

Flot debutfilm, med flere kreative og opfindsomme elementer. Særligt er klipningen ret vellykket, og Max Payne stilen fungerede i bund og grund rigtigt fint. Jeg er ret imponeret over kampscenernes effektive dynamik og brugen af tegneserieagtige overgange. Men det er også tydlige tekniske begynderfejl hist og her. Jeg bemærkede særligt følgende:

1. Nu ved jeg ikke hvilket kamera I brugte, men det virker som om det er sat på autofokus - hvilket ikke er en særligt god idé. Ofte ryger billedet nemlig ud og ind af fokus, hvilket er en smule irriterende, da det ikke virker bevidst og som et virkemiddel i sig selv.

2. Lyssætning. Det går ikke at skifte mellem indendørs (varmt/gult) og udendørs (blåt/koldt) belysning, uden at have styr på det. Særligt ikke scenen hvor der åbnes ud til taget, det virker ret klodset. Brug filtre til lyset og vær mere konsekvent, ellers redigere med noget colorgrading. Afhøringsscenen var dog ret god i kraft af sin enkle lyssætning, selvom spotten nok bør være sat lidt længere ned. Billedet er også grynet nogle steder, hvilket er en sammensætning af dårlig lyssætning og mangel på indstilling af fokus/skarphed og blænden på kameraet.

3. Vær bevidste om ikke at placere ting i billedet, der ikke var i andre optagelser i samme scene. Der er bl.a. en flugtscene hvor en dørstopper pludseligt springer ud af ingenting. :)

4. Som andre har været inde på, er manglen på dialog ikke helt heldig. Soundtracket er godt, men virker hult når der ikke er andet. Måske kunne en kombi af tankebobler og dialog være en idé, men det fungere ikke når der ikke er tale.

Alt i alt er det dog en rigtig god eksperiment film og flot at der kun er brugt 60 min. optagetid. Det viser at I er gode til at disponere materialet og er velforberedte.

Good work - jeg ser frem til at se mere! :)

Gravatar

#14 Hal60 16 år siden

Der er vist nogen som har haft leget med After Effects ;)

Rigtig fin film, må man sige; thumbs up. Scenen med "bødlen" var hæftig. Men manglen på dialog er, efter min mening, filmens største fejl... som andre siger, så fungerer teksten desværre slet ikke; but nice try though.

Kom endelig med mere. :)
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.

Skriv ny kommentar: