#1 man kan sikkert komme langt med de dele der er til model tog,, der kan man købe små huse, lygtepæle, biller og selvføldig tog.
fjern styrede tanks, jeeps og andet militær stas kan man købe i hobby foretninger eller store legetøjs forretninger. /ved ikke lige om der findes sådan noget i Nakskov og omegn) Men ellers så kan det vel findes på nettet.
Du løber nok ret hurtige ind i et stort problem som hedder størelses forhold. Samlesæt laves langt fra i samme forhold (1/25, 1/75, 1/250 og sådan)og hvis du skal smadre din by med din tank, så er det lidt noget crap at tanken er støre end husene,, så det skal du være meget opmærksom på.
I Teroien, burde man entlig kunne støbe en "mur" af gibs, bruge en minielsav til at skære hul, og så lavde tanken køre igennem. Hvis man bruge en vindblæser og 6-7 poser støvsand, burde det give de samme effekter som i Coronado.... Eller ??
I bund og grund en lille action scene, hvor en gruppe mennesker, befinder sig i et krigsramt land, og den by de er i svare til Beruite. Skuespillerne, bliver jagtet af nogle "skumle" typer, og der til skal jeg bruge en scene hvor en tank køre igennem en mus. Lidt alla Coronado og James Bond.
Vi har styr på selve effekterne, men hvordan vi bygger muren på en "realistisk" måde, ved vi desværrer ikke...
det er heller ikke nemt. Først skal det siges, at jeg ikke selv har nogen direkte erfaring, men jeg vil gætte på at I skal smadre den i forvejen. Jeg vil forslå Jer, at lave den af noget skum, måske den slags man bruger til at isolere med eller flamingo. Så smadrer I den, og sætter stykkerne sammen igen med så klatter lim eller lignende, og maler overfladen. Mel plejer at give en god støveffekt, så hæld noget af det på også. Bare mit bud. Men igen, jo større jo bedre. Hvis det skal ligne noget skal den sgu nok være en halv meter høj i hvert fald. Dernæst får I et problem med hastigheden. Alting falder jo med samme hastighed uanset vægt (basic physics), og derfor vil stumperne af muren ramme jorden på en brøkdel af den tid det ville tage i virkeligheden. Derfor optager man normalt den slags ting med et highspeed kamera (altså slowmotion). Sådan et bliver nok svært at skaffe umiddelbart. Jeg vil dog meget gerne se hvad I får ud af det.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg har selv leget lidt med tanken om at lave miniatures til en film. Det kan lade sig gøre at få det til at se nogenlunde realistisk ud. Hvis man arbejder meget på at få muren til at se realistisk ud, bruger det rigtige lys og efterarbejder scenen i et grading program, kan resultaterne gå hen og blive okay.
Men realtime-effekten når muren går i stykker er så lidt værre. Som #6 siger falder "murbrokkerne" hurtigere ned end murbrokker i normalt størrelsesforhold. Men leg lidt med det og prøv at se hvordan det kommer til at se ud. Hellere prøve end bare at droppe det, som er mit motto ;-)
Tilgengæld har vi fået stillet en riomlig stor hal til rådighed af en lokal virksomhed. Denne hal må vi indrette som vi vil, og opsætte gipsvægge som vi vil.
Arbejder pt. med at lave et amatør bluescreening 360c rum...
#1 filmz-paladrim 19 år siden
Nogen der forøvrigt ved hvordan man bygger ( eller hvor man kan købe ), radiostyret Tanks, Jeeps osv osv.... ??
Dvh.
Paladrim.
#2 filmz-netrom1 19 år siden
fjern styrede tanks, jeeps og andet militær stas kan man købe i hobby foretninger eller store legetøjs forretninger. /ved ikke lige om der findes sådan noget i Nakskov og omegn) Men ellers så kan det vel findes på nettet.
Du løber nok ret hurtige ind i et stort problem som hedder størelses forhold. Samlesæt laves langt fra i samme forhold (1/25, 1/75, 1/250 og sådan)og hvis du skal smadre din by med din tank, så er det lidt noget crap at tanken er støre end husene,, så det skal du være meget opmærksom på.
MvH Netrom1
#3 filmz-paladrim 19 år siden
I Teroien, burde man entlig kunne støbe en "mur" af gibs, bruge en minielsav til at skære hul, og så lavde tanken køre igennem. Hvis man bruge en vindblæser og 6-7 poser støvsand, burde det give de samme effekter som i Coronado.... Eller ??
Dvh.
Paladrim.
#4 gi-jones 19 år siden
#5 filmz-paladrim 19 år siden
Vi har styr på selve effekterne, men hvordan vi bygger muren på en "realistisk" måde, ved vi desværrer ikke...
#6 gi-jones 19 år siden
Dernæst får I et problem med hastigheden. Alting falder jo med samme hastighed uanset vægt (basic physics), og derfor vil stumperne af muren ramme jorden på en brøkdel af den tid det ville tage i virkeligheden. Derfor optager man normalt den slags ting med et highspeed kamera (altså slowmotion). Sådan et bliver nok svært at skaffe umiddelbart.
Jeg vil dog meget gerne se hvad I får ud af det.
#7 filmz-huh? 19 år siden
Men realtime-effekten når muren går i stykker er så lidt værre. Som #6 siger falder "murbrokkerne" hurtigere ned end murbrokker i normalt størrelsesforhold. Men leg lidt med det og prøv at se hvordan det kommer til at se ud. Hellere prøve end bare at droppe det, som er mit motto ;-)
#8 filmz-netrom1 19 år siden
MvH Netrom1
#9 filmz-paladrim 19 år siden
Tilgengæld har vi fået stillet en riomlig stor hal til rådighed af en lokal virksomhed. Denne hal må vi indrette som vi vil, og opsætte gipsvægge som vi vil.
Arbejder pt. med at lave et amatør bluescreening 360c rum...
#10 gi-jones 19 år siden