Gravatar

#1 filmz-Spam a lot 18 år siden

Har brug for en kuffert med penge i. Hvordan "faker" jeg pengene? print dollar seddel fra nettet eller andre løsninger..?

På forhånd tak !
We call it a draw!
Gravatar

#2 gi-jones 18 år siden

Det er et evigt problem, fordi det jo er mere end almindeligt ulovligt at printe penge selv. Både på den ene og den anden måde. Jeg mener faktisk at der var et filmhold her i Århus, der fik en del problemer med politiet for nylig fordi de havde gjort det. Jeg vil i hvert fald ikke anbefale at rode med det.

Jeg tror det bedste bud er, at fylde den med avispapir og så lægge rigtige pengesedler øverst.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 filmz-propagandapanda 18 år siden

...nej nej, nederst ;)
Gravatar

#4 filmz-gimleno1 18 år siden

Yep, kopi af kongens mønt er dybt strafbart - det gælder dansk mønt, så det gælder formegentligt også anden kapital?!
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#5 NOWhere 18 år siden

Det kommer altså an på, hvordan de er lavet. Der er specifikke regler omkring størelse, farver osv. Prøv at undersøg det nærmere, for man kan godt snyde, ved f.eks ikke at printe hele sedler, men folde dem istedet. Hvis man kun viser en procentdel af den falske seddel (ka ikke huske det præcise procenttal), er det lovligt. Måske ka pengene ligge i foldede bundter i den kuffert?
Der er en hel del smuthuller.
Gravatar

#6 gi-jones 18 år siden

Jeg er nu ret sikker på at du er godt på vej til arresten ved blot at lægge sedlen i scanneren.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 Thorsby 18 år siden

Et hurtigt citat:

Straffeloven kap. 18
18. kapitel Forbrydelser vedrørende betalingsmidler

§ 166. Den, som eftergør eller forfalsker penge for at bringe dem i omsætning som ægte, eller som i samme hensigt forskaffer sig eller andre eftergjorte eller forfalskede penge, straffes med fængsel indtil 12 år

og vær særligt opmærksom på:
§ 169. Med bøde straffes den, som forfærdiger, indfører eller udspreder genstande, som ved form og udstyr frembyder væsentlig ydre lighed med penge eller med et til almindeligt omløb bestemt værdipapir.

Jeg har desværre ikke et bud på en løsning, men lad ihvertfald være med at forsøge at printe noget der linger bare den mindste smule. :-)
http://www.imdb.com/name/nm1302765/
Gravatar

#8 NOWhere 18 år siden

Ring til politiet/kriminalpolitiet og forhør jer. Min mor er statsadvokat, og jeg ved, der er helt bestemte regler for hvordan man må eftergøre penge til film og tv.
Det blev oven i købet skrevet i avisen i forbindelse med den sag, der blev kørt mod rekvisitøren på Ambulancen sidste år. Jeg lavede engang nogle falske Lire til en teaterforestilling. De var kæmpestore og printet på karton.
"Væsentlig ydre lighed" er der nogle helt klare regler for. Størrelse, papirtype, farver osv.
Gravatar

#9 filmz-Me!! 18 år siden

Jeg mener ikke at der er nogle problemer hvis bare sedlerne ikke har den rigtige størrelse som originalen... men jeg er absolut ikke sikker, og vil foreslå at dette lige tjekkes først.

Som #8 siger, så ville jeg henvænde mig til politiet og spørge hvordan man nemmest gør det... eller tage ind til Nordisk film eller Zentropa og spørge hvordan de gør når de skal bruge penge i film, de er som regel flinke nok til at hjælpe...

Skriv ny kommentar: