Gravatar

#21 filmz-lone wolf 18 år siden

så må man jo sætte nogle lavere ambitioner.. ;)
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
Gravatar

#22 elwood 18 år siden

#20 hmm jeg får optaget tone når jeg prøver, sikker på det er det rigtige numre, men self det kan være han bare sluddre lidt med PJ 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 filmz-vassago 18 år siden

#13: TV betaler ikke "en fast pris", der skal udfyldes koda-sedler for alle produktioner og udsendelser.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#24 gi-jones 18 år siden

#23: Ja, det var måske misvisende. Men min pointe var, at de selv bestemmer. De skal ikke søge tilladelse til at bruge det, fordi tv og radio ikke regnes for udgivelser. De kan bruge lige det musik de har lyst til, så længe de betaler koda-afgiften. Vi elendige filmfolk skal have tilladelse af den enkelte komponister og betale en anseelig pris til NCB alt efter hvordan udgivelsen skal foregår.

Med andre ord vil jeg påstå, at der ikke er nogen nem, billig og lovlig måde at løse #1's problem på. Så længe der er tale om en lille hjemmefilm, ville jeg dog ikke bekymre mig om det.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#25 Patriarch 18 år siden

Ok - det kan være det har ændret sig? Det med den faste pris var ihvertfald hvad Elwoods gud fortalte mig da jeg spurgte ham i sin tid :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#26 elwood 18 år siden

#25 mener du The Stegelmann 8-)

Det må det være for jeg tilbeder ingen andre hehe.
Gravatar

#27 lasse78 18 år siden

#25 Minder at koda/NCB reglerne er blevet ændret en anelse over det sidste par år. Så det bare med at holde sig "up-to-date".
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#28 elwood 18 år siden

Alt det her med copyright får mig til at tænke på Mr. Burns advokat som blandt andet har fortalt The Simpsons at de ikke må synge copyright julesange, Homer får sågar påbud mod at synge visse toner 8-)

Og han har også været efter Abraham Simpson, da han begynder at efterligne Chapplins "Kartoffeldans" 8-)

Gravatar

#29 Patriarch 18 år siden

Indeed :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#30 gi-jones 18 år siden

NCB har faktisk mange ligheder med Mr. Burns. Eller med Vogons fra Hitchhikers Guide.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: