HVis jeg nu har en CD (Lad os sige Ringenes Herre) må jeg så tage musikken fra den og bruge i mine egne film? Også samtidig vise den offentligt/lægge den ud på min hjemmeside?
Det ved jeg næsten jeg ikke må... MEN så går spørgsmålet egentligt på, er det ikke noget med at man godt må tage hvilken som helst sang/soundtrack fra andre film, man må bare ikke spille længere end 30 sek.? Eller er det helt forkert?
Okay... Men så kan jeg bare ikke rigtig få noget musik på :( Det er en gyserfilm... :S Der findes en eller anden side hvor de laver musik til film man frit på bruge, hvad hedder den?
Kommer det ikke alt sammen an på, om det koster noget at se filmen på hjemmesiden? Og det leder så til mit spørgsmål, om de er gratis at se?
For så vidt, jeg har hørt, kan musikken sikkert nok bruges, så længe der ikke kommer nogen profit overhovedet, men måske er det bare noget ævl fra en eller anden uvidende nordjyde, der gerne vil lyde smart.
Men hvis det koster noget at se filmen, eller du prøver at samle penge ind eller lignende, så vil jeg også foreslå, at du skal lade være.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Jeg finder det for øvrigt lidt sjov at Gametest Magasin på tvdk bruger original musik, for jeg har svært ved at tro de har indhentet rettigheder til f.eks. Jurrasic Park Themet.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#9 hehe hovsa dit indlæg så lidt sjovt ud fordi jeg slettede det andet, der stod jo lidt om det i krøniken artiklen, så jeg fjernede lige den del igen.
Men det jeg spurgte om bare for andre også kan se det, var om man måtte lave cover versioner og bruge i sine film, det må jo være en del billiger, og det fik jeg til dels svar på i artiklen fra EB 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1 kasper0204 18 år siden
HVis jeg nu har en CD (Lad os sige Ringenes Herre) må jeg så tage musikken fra den og bruge i mine egne film? Også samtidig vise den offentligt/lægge den ud på min hjemmeside?
Det ved jeg næsten jeg ikke må... MEN så går spørgsmålet egentligt på, er det ikke noget med at man godt må tage hvilken som helst sang/soundtrack fra andre film, man må bare ikke spille længere end 30 sek.? Eller er det helt forkert?
#2 El Capitan 18 år siden
Men det med de 30 sekunder er jeg 100% sikker på er forkert..
Jeg arbejder selv i TV branchen og vi skal betale for ca 8 kr for hvert sekund vi bruger.
Mit råd er: Lad være. Du kan få store problemer...
#3 kasper0204 18 år siden
#4 chandler75 18 år siden
Der er jo en masse talentfulde folk der bare gerne vil have deres musik ud.
#5 filmz-Wacker 18 år siden
Selv krøninken havde ikke råd til at bruge orginal musik http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=3343...
http://www.samarit.dk
#6 filmz-gofferoffer 18 år siden
For så vidt, jeg har hørt, kan musikken sikkert nok bruges, så længe der ikke kommer nogen profit overhovedet, men måske er det bare noget ævl fra en eller anden uvidende nordjyde, der gerne vil lyde smart.
Men hvis det koster noget at se filmen, eller du prøver at samle penge ind eller lignende, så vil jeg også foreslå, at du skal lade være.
#7 lasse78 18 år siden
#8 elwood 18 år siden
Jeg finder det for øvrigt lidt sjov at Gametest Magasin på tvdk bruger original musik, for jeg har svært ved at tro de har indhentet rettigheder til f.eks. Jurrasic Park Themet.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#9 lasse78 18 år siden
Men der er vist mere til...
#10 elwood 18 år siden
Men det jeg spurgte om bare for andre også kan se det, var om man måtte lave cover versioner og bruge i sine film, det må jo være en del billiger, og det fik jeg til dels svar på i artiklen fra EB 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"