er jeg den eneste som syntes det er underligt at man ikke må "bruge anden lyd, end den som findes på båndet" i videomarathon...
det vil med andre ord sige at man ikke må komme musik på sin film... heller ikke hvis man selv har skrevet den???? eller man kender kunstneren og får lov af ham, eller hende?
hvad nu hvis man optager musikken ned på bånden inden man går ind og klipper, er det så en "violation".... er der nogen der har erfaringer fra årene før...
er det fuldstændig umuligt at få musik på sin film
Det er da gået fint med dogme-filmene, var en af reglerne ikke at man kunne måtte bruge musik, hvis det var fra et band der spillede live under filmen, en transistor der kørte under indspilningerne osv.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#1 Jeg ved ikke ret meget om videomarathon. Men hvis du vil have musik i din film hvorfor så ikke stille en radio som spiller dit musik, så optager man da bare radioen sammen med skuespillerne og lader dem mime et enkel take. så slukker man radioen og optager det de skal sige. så har du to (næsten) ens skud som kan klippes sammen som du har lyst,,, og du har optaget en radio som spille,,så jeg vil mene din ryg er fri,,tror jeg
Reglerne er, at du godt må have musik i din film, såfrem du selv har komponeret den eller har indhentet tilladelse fra kunsteren :-) Så det ER muligt at have musik med.
En del af de nominerede sidste år havde faktisk SAMME stykke klassisk musik med i deres film. Det må have været et eller andet standard musikklip i det klippeprogram der blev brugt eller lign. (jeg ved det faktisk ikke).
#1 thomas040 19 år siden
det vil med andre ord sige at man ikke må komme musik på sin film... heller ikke hvis man selv har skrevet den???? eller man kender kunstneren og får lov af ham, eller hende?
hvad nu hvis man optager musikken ned på bånden inden man går ind og klipper, er det så en "violation".... er der nogen der har erfaringer fra årene før...
er det fuldstændig umuligt at få musik på sin film
#2 filmz-vassago 19 år siden
#3 filmz-netrom1 19 år siden
MvH Netrom1
#4 filmz-the godfather 19 år siden
En del af de nominerede sidste år havde faktisk SAMME stykke klassisk musik med i deres film. Det må have været et eller andet standard musikklip i det klippeprogram der blev brugt eller lign. (jeg ved det faktisk ikke).
#5 JannikAnd 19 år siden
Det VAR musik hentet i klippeprogrammet.