Gravatar

#1 filmz-zauak 16 år siden

Davs.

I mediefag har vi fået frie tøjler til at lave en kortfilm på omkring 5 min. Jeg og min gruppe endte op med filmen "Naboaftalen" som har fået rigtig god kritik, men ikke så meget om hvad vi kunne gøre bedre og gøre om. Derfor vil jeg gerne høre fra jer, helst om filmtekniske ting vi kunne have gjort, gjorde forkert eller burde gøre.
På forhånd tak!

[url=
Gravatar

#2 filmz-zauak 16 år siden

Prøver igen [url=]
Gravatar

#3 JannikAnd 16 år siden

Hejsa

Generelt meget flot og moden film. Men jeg har et par indevendinger:

- Colour-gradingen i exteriør scenen er lidt overstyret. Forsøger I at skabe illusionen om tysmørke, eller er de surrealistiske kontraster et bevidst valg?

- Selvom I åbenlyst ville skabe en monoton stemning på lydsiden, kan dette sagtens skabes ved at benytte den mere eksplicit. Den lave reallyd bliver lidt kedelig...

- I kunne sagtens have klippet mellem indstillinger filmet fra samme vinkel (så vist kun et eksempel). Det andet bliver lidt rodet.

- Billedsiden er lidt stilsvag. Personligt kunne jeg godt li' de stationære indstillinger i starten. Meget stilrent. Men dernæst virker det som om tiden er løbet fra jer, og I blander håndholdt og stationært for at spare tid. Det er ærgerligt.

Men som sagt, flot film med et par rigtig velkomponerede indstillinger og en god redigering.

Keep up the work :)
Gravatar

#4 gi-jones 16 år siden

Jeg synes den er fedt skruet sammen og langt over det niveau man oftest ser i skoleprojekter. Hatten af for at I ikke har lavet endnu en film om stoffer og våben :)

Ideen er relativt original, selvom I ikke helt formår at overraske så meget som den kræver i slutningen, og samtidig er pointen lidt svag. Til gengæld er der en fed fornemmelse af suspense hele vejen igennem.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 filmz-zauak 16 år siden

#3 Tak for monstergod og konstruktiv kritik! Jeg vil prøve at skabe min egen stil når jeg har fået skrevet min egen kortfilm. Det lyder til at du ved hvad du snakker om :) og mht colour-gradingen så skulle det ligne tysmørke, men det lykkedes ikke så godt desværre, men om det skulle ligne det eller noget surrealistisk, så skaber det stadig en kontrast til indenfor.

4# Tak! Vi valgte også bevidst ikke at lave en film om jalousi eller kærlighed. Du har ret i at man ikke bliver særlig overrasket til sidst. Det var meningen at det skulle overraske så meget som muligt, men vi tænkte ikke på ting som kunne vildlede beskueren ved fx transporten. Hvad foreslår du vi kunne have gjort for at overraske mere til sidst?
Gravatar

#6 gi-jones 16 år siden

Det handler i virkeligheden ikke om hvad I gør til sidst, men hvordan setuppet er lavet fra starten. Rent faktisk er jeg ikke engang helt sikker på at jeg ved hvad I mener med slutningen, men jeg gætter på at ideen er, at de hver især skiftes til at sove sammen med "liget". Hvis det skal virke ville man sikkert skulle indlede filmen med at se hvordan ham den anden sover sammen med hende først, men på det tidspunkt ved man ikke at hun er død. Eller noget lignende. Kan du følge mig?

Det er ikke en teknisk kritik, men handler om måden I fortæller historien på.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 jessup 16 år siden

En ret underholdende lille film - men jeg syntes faktisk at filmen ville have fungeret bedre uden den "dystrer" visuelle stil. Voksne skuespillere, karaktere der har deres egne dejlige huse,solskinsdag, med dertilhørerende havearbejde osv. men som deler en død kvinde - jeg ved godt det er på vej hen imod satire og det er sikkert ikke det i vil men jeg synes scenariet skriger på det.

Jeg synes den er creepy og morsom ikke spænende og/eller uhyggelig.
This is just until June
Gravatar

#8 filmz-zauak 16 år siden

#6 Jeg forstår godt hvad du prøver at sige. Det er forspillet og ikke akten der måske mangler henvisninger i andre retninger og derved overraske mere til sidst. Men mht samlejen med naboen og liget før den anden nabo henter hende, det var ikke muligt, da nabo2 og liget var kærester på det tidspunkt og jeg tror ikke det vil kunne lade sig gøre at jeg og hende lavede en sexscene. Men der er jo selvfølgelig mange måder at lave sådan en på :)

#7 Det ville være en god nok idé at filme det i fuld lys og vise fx havearbejde som du foreslår for at illustere hvor normale disse mennesker er, men som du selv siger så ville det ende i satire. Men det er jo bare to forskellige måder at lave det på, hvor vi så valgte at lave det som nat.
Gravatar

#9 jessup 16 år siden

#8 i forhold til at lade dem have sex eller ej - synes jeg at den nuværende film illustrere "ensomhed" og en med sexscene illustrere "fetish" jeg synes nuværende film står stærkest - han har selvfølgelig sex med hende, men hans første impuls er at putte sig ind til hende - det er selvfølgelig bare mine two cents.
This is just until June
Gravatar

#10 filmz-zauak 16 år siden

#9 Det var også med vilje at nabo2 ikke skulle have sex med hende og bare ligge sig ind til hende, for at vise, som du siger, ensomhed i stedet for fetish for døde. Det var kun meningen at nabo1 (ham der bærer liget ud) skulle ligne én der havde været sammen med hende.

Skriv ny kommentar: