Gravatar

#1 filmz-graugart 19 år siden

HJÆLP! Jeg leder med lys og lygte efter et DV kamera der kan afspille NTSC bånd med firewireudgang! Jeg ved EBH udlejer et, men synes 1400 kr eks moms pr dag er lige i overkanten når jeg skal bruge det i 3 dage :-\

ER DER MON NOGLE DER KAN HJÆLPE?!?

Kontakt mig gerne på email [email protected]
Gravatar

#2 filmz-vassago 19 år siden

Måske du kan låne en miniDV elle DVCAM recorder, mange af dem har mulighed for at kunne bruge både NTSC eller PAL, logging slider også meget på kameraet.

F.eks: Sonys DSR-11.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 gi-jones 19 år siden

Den slags er fandme ellers pebret. Det undrer mig, at der aldrig er nogen der har lavet en minidv-recorder i consumer-prisklasse. Jeg mener man kan købe et kamera med een i til 2000,-!
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4 filmz-vassago 19 år siden

#3: 10.000kr for en recorder er ikke pebret, det er så billigt at det kan være dumt at lade være. Et kamera kan ikke i længden holde til at man logger meget på det. Man kan jo godt købe noget der ikke er Sony DVCAM, f.eks JVC eller Panasonic. Jeg har flere gange set noget brugt til 5-6.000. Hvis man redigere meget bør man overveje at købe en recorder.
Gravatar

#5 gi-jones 19 år siden

Men det er jo stadig dyrt i forhold til at et billigt dv-kamera kan det samme.
Gravatar

#6 filmz-graugart 19 år siden

Problemet er lidt at jeg kun skal have kopieret ca. 25 timers video ind og så skal jeg aldrig bruge det mere. Så 10.000 for en recorder er måske lidt i overkanten til jobbet :)

Er der nogen der kender nogen der kender nogen som har sådan en man kan låne eller leje billigt??
Gravatar

#7 filmz-vassago 19 år siden

Jeg var lige inde på EDBpriser og kigge, og jeg tastede en max pris ind på 5.000kr - og fik en liste med 135 DV kameraer, jeg har godt nok ikke gået alle igennem, men tjekkede 20 forskellige, og alle var PAL kameraer.

Det kan godt tænkes at man kan få et kamera til 2000kr der kan afspille NTSC - men det vil i mine øjne være et decideret lortekamera, man kan simpelthen ikke få kvalitet til den pris, hvorimod en investering på måske 5000kr, giver dig semi-prof udstyr, der i længden også tager en stor belastning af dit kamera, som ikke bør bruges til at logge med.

Det var både ment som et alternativ til at leje udstyr hos EBH, samt et venligt råd - man bør ikke bruge sit kamera til at logge med - i hvert fald ikke hvis man har et kamera man har kært. En DV-recorder har de på de fleste medie-værksteder i større byer, og det kan sikkert godt lånes, eller benyttes på stedet, så kan man altid smide filerne over på et par dvd'er og arbejde videre med derhjemme.
Gravatar

#8 gi-jones 19 år siden

#7: Har du fundet et dv-deck nogen steder til den pris? (5000). Jeg har ledt en del, men synes ikke at være faldet over noget.
Gravatar

#9 filmz-vassago 19 år siden

Jeg ved at 2HB har solgt et til 7500, og ser jævnligt DV-recordere på f.eks bhphotovideo, Ebay og andre steder der sælger brugt udstyr.
Gravatar

#10 filmz-graugart 19 år siden

ttt for ideer :)

Skriv ny kommentar: