Jeg har lige færdiggjort en kortfilm, og kunne se at der blev givet konstruktiv kritik herinde, så jeg ville da lige poste den her og se om jeg kunne få lidt af samme vej.
Først en teknisk ting: Jeg tog mig selv i at sidde og skrue op og ned for lyden alt efter, om det var dialog- eller musikstykker. Det kunne godt mixes lidt mere jævnt.
Generelt er det en meget simpel historie, som vi alle sammen kender i forvejen: Gift kvinde møder forpasset chance fra fortiden i form af en mand og dummer sig. I og med, at det er så simpelt, kræver det en del af dialog og skuespillere.
Dialogen kunne nok godt piftes lidt op. Umiddelbart fungerer den okay i første del, men den bliver lidt for lige ud ad landevejen og "on the nose" efter hun kommer hjem til manden. Man bliver så at sige ikke overrasket over dialogen - man kan næsten gætte den, og det er en svaghed.
Kameraarbejdet er generelt højt niveau med nogle gode nærbilleder.
Thomas og Grace fungerer godt og er ret overbevisende i deres karakterer.
I det hele taget er det en fin lille film.
P.S. Hils Carsten fra PR-Niels fra Københavner revyen :-)
#1 filmz-jhpetersen 16 år siden
Jeg har lige færdiggjort en kortfilm, og kunne se at der blev givet konstruktiv kritik herinde, så jeg ville da lige poste den her og se om jeg kunne få lidt af samme vej.
http://www.silverhalidefilms.com/inde.php?option=c...
Håber selvfølgelig også I kan lide den :-D
Mvh
JHP
#2 filmz-nielsty 16 år siden
Først en teknisk ting: Jeg tog mig selv i at sidde og skrue op og ned for lyden alt efter, om det var dialog- eller musikstykker. Det kunne godt mixes lidt mere jævnt.
Generelt er det en meget simpel historie, som vi alle sammen kender i forvejen: Gift kvinde møder forpasset chance fra fortiden i form af en mand og dummer sig. I og med, at det er så simpelt, kræver det en del af dialog og skuespillere.
Dialogen kunne nok godt piftes lidt op. Umiddelbart fungerer den okay i første del, men den bliver lidt for lige ud ad landevejen og "on the nose" efter hun kommer hjem til manden. Man bliver så at sige ikke overrasket over dialogen - man kan næsten gætte den, og det er en svaghed.
Kameraarbejdet er generelt højt niveau med nogle gode nærbilleder.
Thomas og Grace fungerer godt og er ret overbevisende i deres karakterer.
I det hele taget er det en fin lille film.
P.S. Hils Carsten fra PR-Niels fra Københavner revyen :-)
#3 filmz-jhpetersen 16 år siden
Ja, jeg har selv måtte mixe noget at lyden, og det er jeg ikke særlig god til, så det går jeg lige ind og ændrer på :D
Tusind tak for den gode kritik :-D
Skal nok hilse Carsten, har i spillet sammen? Eller laver du decideret PR for KBH-Revyen?
Mvh
Jeppe
#4 filmz-nielsty 16 år siden
#5 filmz-jhpetersen 16 år siden