#9 Jeg er enig. Man kan godt både skrive historien og lave filmen. Instruktørens problem med dette er at hvis flok ikke kan lide hans film så kan han ikke skubbe skylden over på andre. Hvis man har den gode historie og kan skrive den ned så også skuespillerne kan følge med. Ser jeg det som ganske naturligt at man også skal lave sin filmen selv. Det kan selvføldig være man ikke har talient på begge områder, så skal man selvføldig finde en med det andet talent at arbejde sammen med.
#8 "Kill your darlings" jeg hadder det udtryk. Det er blivet sådan et udtryk som gør at alle instruktører tror at de skal klippe en "darling" ud af deres film for at være en rigtig/god/prof-instruktør. Jeg tror djævlen sidder og grinner hans røv i laser et eller andet sted, fordi der er nogen som bruger hans "gode råd".
Næh hvis du vil male et malleri, så bland dine faver selv og lad vær at male den smukkeste rose i vasen over.
#11 Jeg giver dig til dels ret netrom1. Jeg mener også at man som kunstner altid skal lave det man har lyst til og ønsker at se på lærredet, men til tider så kan en idé ændre sig fra det første udkast af manuskriptet til man sidder og klipper filmen (jeg har aldrig oplevet at det ikke er tilfældet) og der mener jeg at man skal kunne være parat til at gøre det der tjener filmen og derfor også publikums tålmodighed bedst... Ellers mister man bare opmærksomheden fra dem man gerne vil dele sin film med (Forudsat at man gerne vil dele altså). Så måske i stedet for "kill your darlings" skulle den hedde: "Be prepared to kill your initial darlings for the good of the fully manifested movie" - Bedre?
#16 tjaa nu tinkte jeg ikke lige på dig denne gang. Jeg er jo da også så meget med i vores redigering at jeg kan, rede lidt her og der. :-)
#14 Den scene med mimeren syntes jeg personligt er ret sjov, og den passer ret godt ind i filmen mellem besøget hos bestefar og scenen med Bo i undertøj forretningen... men gi-jones er med på at den kommer med på dvdén under slettede scener,,,så kan flok jo se om de kan lide den eller ej.
Scenen passer fint ind i handlingen, men der er ikke noget i scenen man ikke godt kan undvære. Men den viser ret godt at vores ven Jim er ved at være godt og grundigt fustreret/rasene. og han får det vist på en meget morsom måde og så kan jeg spicilt godt lide Michales måde at sige "Jim du er da ikke sur vel" Det syntes jeg persomligt er humor på et ret højt plan...mega sakastisk...
#11 filmz-netrom1 19 år siden
Det kan selvføldig være man ikke har talient på begge områder, så skal man selvføldig finde en med det andet talent at arbejde sammen med.
#8 "Kill your darlings" jeg hadder det udtryk. Det er blivet sådan et udtryk som gør at alle instruktører tror at de skal klippe en "darling" ud af deres film for at være en rigtig/god/prof-instruktør. Jeg tror djævlen sidder og grinner hans røv i laser et eller andet sted, fordi der er nogen som bruger hans "gode råd".
Næh hvis du vil male et malleri, så bland dine faver selv og lad vær at male den smukkeste rose i vasen over.
MvH Netrom1
#12 filmz-write-off 19 år siden
Så måske i stedet for "kill your darlings" skulle den hedde:
"Be prepared to kill your initial darlings for the good of the fully manifested movie" - Bedre?
#13 filmz-netrom1 19 år siden
MvH Netrom1
#14 gi-jones 19 år siden
???
Haha, det er sgu ellers et noget stort udtrykt for en del af det lort vi har klippet ud i tidens løb, er det ikke? :-)
#15 filmz-gimleno1 19 år siden
#16 gi-jones 19 år siden
#17 filmz-netrom1 19 år siden
#14 Den scene med mimeren syntes jeg personligt er ret sjov, og den passer ret godt ind i filmen mellem besøget hos bestefar og scenen med Bo i undertøj forretningen... men gi-jones er med på at den kommer med på dvdén under slettede scener,,,så kan flok jo se om de kan lide den eller ej.
MvH Netrom1
#18 filmz-gimleno1 19 år siden
#19 gi-jones 19 år siden
#20 filmz-netrom1 19 år siden
MvH Morten