Fandt dette opslag på Århus Filmværksteds hjemmeside, tænkte at det måske kunne have interesse for nogle brugere, som er kreative og som tænker skævt og som kunne tænke sig at arbejde i reklamebranchen, så kunne dette være et visitkort ;)
Talent- og idekonkurrence: Lav en reklamedummy
Deltag i reklamefilmkonkurrencen "Kort&Godt" og vind kontante præmier til en værdi af 50.000 kr
For alle Alle med et digitalt videokamera og simpelt redigeringsudstyr kan deltage i konkurrencen om at lave den bedste reklamedummy og vil få mulighed for at lave oplæg til tre forskellige virksomheder, der frit kan vælges imellem. Vinderdummyen vil efterfølgende blive sat i produktion i det professionelle filmmiljø i Århus.
Konkurrencens mål Konkurrencens mål er at profilere de nominerede deltagere mest mulig. Det er på den måde en talentkonkurrence for folk med iderigdom og/eller filmteknisk/fortællekunstnerisk kunnen. Det er absolut ikke et krav, at man besidder begge dele selv. En idemager uden filmteknisk/fortællekunstnerisk indsigt kan for eksempel sagtens danne makkerpar med en filmperson; ligesom en person der har godt greb om filmteknik/fortællekunst kan gå på jagt efter den gode ide hos en anden person. Kodeordene er inspiration og sparring.
Stor event i Filmby Århus Blandt de indsendte ideoplæg vil 15 blive nomineret. De nominerede deltagere vil blive inviteret til en storslået event i Filmby Århus med ledsagere. Her vil de få mulighed for at møde branchefolk. Hensigten med eventen er netop, at deltagere og konkurrencens samarbejdspartnere vil få lejlighed til at netværke.
De nominerede film vil blive streamet og lagt ind på Kort&Godt's hjemmeside med kreditliste. Den færdigproducerede vinderfilm vil desuden blive vist på TV2 Østjylland.
Vinderen vil få mulighed for at følge sin idés videre udvikling fra storyboard og casting til produktion og visning.
Genialt koncept.....den konkurrence, et firma har ingen ideer og penge til deres reklamefilm, dem skal de have af dig, og foruden det skal du betale 300 kr pr video du laver til dem, dereftet "stjæler" de samlige ideer der er kommet ind til konkurrencen.
Jeg forstår ikke helt din skepsis. Det er netop en idekonkurrence, hvor du kan komme med dine ideer. Det er dine ideer du skal sælge dig selv på. At der er 50.000 i præmiepenge er ikke der jeg ser værdien, men mere de kontakter jeg kan få ved at deltage. At det koster 300 kr. at deltage skal sikkert blot dække præmien, er det ikke fair nok? At virksomhederne får rettigheden til din ide er ganske naturligt. Du finder ingen lign. konkurrencer hvor du beholder disse rettigheder, ellers er det på forhånd dømt til en juridisk konflikt. her tænker jeg på Close up konkurrencen og Videomarathon. Her koster det faktisk 500 kr. at indtræde i konkurrencen og de for rettighederne til at vise din film.
Jeg ser det meget sort/hvidt. Det jeg kommer til at bidrage med er min ide og 300 kr. Det jeg kan modtage er 30.000 kr og en masse brugbare forbindelser og netværk. Og dybest set 300 kr? men på den anden side deltager jeg kun hvis jeg får en god ide, hvor jeg tror jeg har en chance, netop fordi det koster 300 kr. Nu jeg reflekterer over det er det måske en meget god måde af sortere de useriøse foreslag fra på?
Haha, endnu et rip off concept...er efterhånden blevet ret god til at spotte hvornår folk vil have ideer eller bruge folk for ingen eller meget få penge! *LOL*
Nej, det er ikke plat! Hvis det ikke kostede noget ville jeg da deltage med 100 ideer, eftersom det ville øge min chance for at vinde. men når det koster 300 kr. vil jeg kun deltage med mine bedste forslag. Og der er jo også en jury der skal se alt igennem. Og helt ærligt, jeg køber da tøj i Mr og også gerne NIKE vel vidende at skoene kun koster 10 kr. at producere.
Det er jo en idekonkurrence. Princippet ryger med at lave en idekonkurrence hvis man bremser folks kreativitet ved at du kun må deltage med en ide. Men fair nok, vi ser forskelligt på det ;)
#1 filmz-madsjensen 19 år siden
Talent- og idekonkurrence:
Lav en reklamedummy
Deltag i reklamefilmkonkurrencen "Kort&Godt" og vind kontante præmier til en værdi af 50.000 kr
For alle
Alle med et digitalt videokamera og simpelt redigeringsudstyr kan deltage i konkurrencen om at lave den bedste reklamedummy og vil få mulighed for at lave oplæg til tre forskellige virksomheder, der frit kan vælges imellem. Vinderdummyen vil efterfølgende blive sat i produktion i det professionelle filmmiljø i Århus.
Konkurrencens mål
Konkurrencens mål er at profilere de nominerede deltagere mest mulig. Det er på den måde en talentkonkurrence for folk med iderigdom og/eller filmteknisk/fortællekunstnerisk kunnen. Det er absolut ikke et krav, at man besidder begge dele selv. En idemager uden filmteknisk/fortællekunstnerisk indsigt kan for eksempel sagtens danne makkerpar med en filmperson; ligesom en person der har godt greb om filmteknik/fortællekunst kan gå på jagt efter den gode ide hos en anden person. Kodeordene er inspiration og sparring.
Stor event i Filmby Århus
Blandt de indsendte ideoplæg vil 15 blive nomineret. De nominerede deltagere vil blive inviteret til en storslået event i Filmby Århus med ledsagere. Her vil de få mulighed for at møde branchefolk. Hensigten med eventen er netop, at deltagere og konkurrencens samarbejdspartnere vil få lejlighed til at netværke.
De nominerede film vil blive streamet og lagt ind på Kort&Godt's hjemmeside med kreditliste. Den færdigproducerede vinderfilm vil desuden blive vist på TV2 Østjylland.
Vinderen vil få mulighed for at følge sin idés videre udvikling fra storyboard og casting til produktion og visning.
Konkurrenceregler, deadlines m.m. på www.kortoggodt.info
#2 filmz-yascin 19 år siden
Genialt......jaaa......men for hvem....
#3 filmz-madsjensen 19 år siden
Jeg ser det meget sort/hvidt. Det jeg kommer til at bidrage med er min ide og 300 kr. Det jeg kan modtage er 30.000 kr og en masse brugbare forbindelser og netværk. Og dybest set 300 kr? men på den anden side deltager jeg kun hvis jeg får en god ide, hvor jeg tror jeg har en chance, netop fordi det koster 300 kr. Nu jeg reflekterer over det er det måske en meget god måde af sortere de useriøse foreslag fra på?
#4 filmz-gimleno1 19 år siden
..."en storslået event".......aha....
#5 gi-jones 19 år siden
#6 filmz-yascin 19 år siden
Jo flere ideer de får tilsendt....jo flere penge til dem plus det de får for af de tre firmaer for at lave det.(sikkert ikke lidt)
Idiotisk.....
Lidt den omvendte verden.
Rip off koncept er meget godt udtrykt.
Men god fornøjelse for dem der hopper med den vogn.
#7 filmz-madsjensen 19 år siden
#8 filmz-yascin 19 år siden
Så er man ude over det problem......
Altså.......
#9 filmz-madsjensen 19 år siden
#10 filmz-gimleno1 19 år siden