Gravatar

#1 gi-jones 19 år siden

Er der nogen herinde, der ligger inde med noget info om hvor man henvender sig, hvis man ønsker at filmatisere en bog? Jeg tænker her primært på en ældre børnebog, men det gør vel næppe en forskel. Er det forfatteren der skal kontaktes eller er det forlaget?

Hvis I ikke ved det kunne det være at nogen havde et forslag til hvor jeg kan opsøge disse informationer?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#2 filmz-gimleno1 19 år siden

Du skal have begges tilladelse så vidt jeg ved, men kontakt først forlaget da de efter sigende oftest er dem der gør størst indsigelser..
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#3 Martindan 19 år siden

#1 - forlaget..... da der oftest i kontrakter med forfatteren står at de forhandler på vegne af forfatteren i disse situationer... med mindre du ligger inde med kontakt til forfatteren, så kan du altid spørge ham først, det er en stor hjælp når man har fået forfatterens velsignelse..
for cryin' out loud......
Gravatar

#4 Collateral 19 år siden

Må man af ren nysgerrighed spørger hvilken bog det er?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 gi-jones 19 år siden

Jeg kan sige så meget, at det er en kort børnebog, og der bliver tale om en 3d-animationsfilm, hvis det nogensinde bliver til noget. Resten vil vi nok holde på indtil vi har undersøgt mulighederne. Ikke fordi jeg tror at I ville stjæle den for næsen af os, men bare helt almindelig paranoia :)

Gravatar

#6 filmz-sanjo 19 år siden

Aha, 3d-animations film. Har i evt. en lille smagsprøve :)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#7 elwood 19 år siden

"Muldvarpen, der ville vide hvem, der havde lavet lort på dens hoved"

hehe den ku da være fed at lave i hvertfald.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 gi-jones 19 år siden

#6: Nej ikke endnu. Tror ikke nogen af os har lavet noget i den stil før. Det er mest eksplosioner og sådan :)

#7: Jeg vidste at nogen ville nævne den :)
Gravatar

#9 Martindan 19 år siden

#5 - jep.. er gså almindelig paranoia når det gælder mine projekter.. men spændende... glæder mig til at høre mere om det....
for cryin' out loud......
Gravatar

#10 Collateral 19 år siden

#5: Forstår dig godt med det paranoia, det er fatastisk hvad folk kan få sig selv til... Men ok, lyder spændende.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: