Er der nogen herinde, der ligger inde med noget info om hvor man henvender sig, hvis man ønsker at filmatisere en bog? Jeg tænker her primært på en ældre børnebog, men det gør vel næppe en forskel. Er det forfatteren der skal kontaktes eller er det forlaget?
Hvis I ikke ved det kunne det være at nogen havde et forslag til hvor jeg kan opsøge disse informationer?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#1 - forlaget..... da der oftest i kontrakter med forfatteren står at de forhandler på vegne af forfatteren i disse situationer... med mindre du ligger inde med kontakt til forfatteren, så kan du altid spørge ham først, det er en stor hjælp når man har fået forfatterens velsignelse..
Jeg kan sige så meget, at det er en kort børnebog, og der bliver tale om en 3d-animationsfilm, hvis det nogensinde bliver til noget. Resten vil vi nok holde på indtil vi har undersøgt mulighederne. Ikke fordi jeg tror at I ville stjæle den for næsen af os, men bare helt almindelig paranoia :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#1 gi-jones 19 år siden
Hvis I ikke ved det kunne det være at nogen havde et forslag til hvor jeg kan opsøge disse informationer?
#2 filmz-gimleno1 19 år siden
#3 Martindan 19 år siden
#4 Collateral 19 år siden
#5 gi-jones 19 år siden
#6 filmz-sanjo 19 år siden
#7 elwood 19 år siden
hehe den ku da være fed at lave i hvertfald.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#8 gi-jones 19 år siden
#7: Jeg vidste at nogen ville nævne den :)
#9 Martindan 19 år siden
#10 Collateral 19 år siden