Gravatar

#1 filmz-Polar Films 15 år siden

Davs, i 2008 var der en kortfilm konkurance på Færøerne, det vidste mig og min film makker self intet om, men vi fik det at vide en uge før deadline så vi købte en pizza og snakkede om hvordan vi skulle håndtere opgaven.

Det vi vidste var at det skulle være en kortfilm på under 5 min ink. intro og rulle tekster. ingen skyd våben eller nogen slags vold skulle være i filmen, filmen skulle også ha et eller andet med sommer at gøre, tror også der var et par andre regler som jeg ikke husker lige nu.

+ at vores Sony HDR fx1 kamera var i stykker og på reperation gjorte ikke opgave så let som den kunne havt været men det der ikke dræbe en gør en kun stærkere så vi blev nød at lægge større vægt på fx. redigering.

Derfor fandt vi det gamle trofaste DV kamera frem heh (det er sku grinneren hvor dårligt det er iforhold til fx1'en)

Projektet blev et 2 mands projekt af os der for nu er i Polar Films (Andrés Jacobsen og Brian Samson)

Det hele blev gjort efter arbejde i løbet af ugen før deadline med i alt 10 timers arbejde fra hver.

I sidste ende blev vi glade for resultatet vis vi tænker på det vi havde at arbejde med og tiden det hele blev gjort på.

Vi håber i kan lige filmen :)

P.S konstruktiv kritik er vælkommen, selvom vi ved at filmen ikke er på den standard vi kunne levere vis vi havde vores rigtige kamera, mere tid og ikke konkuransens regler at følge. Så er der sikkert ting vi har overset der burde forbedres til en anden gang :)

Her er så et direkte link til kortfilmen i god kvalitet.
Jeg valgte at rendere det igen til HD så at kvalitet ikke bliver være pga. youtubes elendige standard kvalitet.

Også er der engelske undertekster

[url=
Gravatar

#2 Bony 15 år siden

En ting jeg især lagde mærke til var kamerastyringen. Den synes jeg fungerer helt fantastisk, til trods for at der er tale om et DV-cam og et, formoder jeg, almindeligt stativ? Men god lille kortfilm. Hvordan gik det jer så i konkurrencen? :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3 filmz-Polar Films 15 år siden

Tak for det positive indlæg :) Jo det var med alm stativ.

Ellers så blev konkurancen aldrig vist, som plaster på såret viser de nu filmene der var med i konkurancen som forfilm til nogle udlandske film (et eller andet med en filmfestival der er kørende denne uge) så man kom ihvertfald på "the big screen" selvom det ville havde havt været federe at tiltage i konkurancen og muglivis vinde en eller anden premie :)
Gravatar

#4 MOVIE1000 15 år siden

#3 du kan også sende den indtil forummet i emnet Youtube men ellers en rigtig sej kortfilm
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: