Jeg har i tidligere indlæg fået en masse råd om hvordan man rigtigt kan få gang i filmproduktionen og har derfor valgt at skrive dette indlæg. Jeg vil meget simpelt bare have at vide om der er folk inden for Ribe - Esbjerg grænser der har nogen lyst til at dele interressen om film i en slags forening. Noget der vil gøre det muligt at finde andre til æventuelle filmprojekter, finde ud af hva andre kan og dermed ændre sig selv yderligere eller måske endda finde nogle der er villige til at udleje deres filmudstyr. Foreningen vil nok være for unge da vi selv i vores filmcrew ikke er særligt gamle. Det skal hertil siges at ideen er på et meget tidligt stadie så hvis nogen har noget at sige eller protestere over skal de være meget velkomne. Ps. Hvis der allerede er en forening af næsten samme slags eller andre vil tage denne ide og føre den ud i livet først skal jeg bare først have det at vide...Jeg ville så gerne kunne dele filmoplevelser med andre end de små folk under min seng =D....
Der findes allerede en forening i København, som hedder Yuffies http://www.yuffies.com/ som lejer udstyr ud. De er rigtige gode til at hjælpe folk i gang, desværre er de ikke særlige entusiastiske, de er meget langsomme, og det er sjælende man får kritik af sine produktioner. Yuffies primære formål er at hjælpe folk i gang med at lave en produktion, ikke at hjælpe dem med en produktion.
#1 Godt projekt! Kontakt gerne Yuffies for råd og vejledning. Se adresse andetsteds på siden.
#5 I ovennævnte kontekst er Yuffies' primære funktion at skabe de generelle rammer for lavbudget filmproduktioner, dvs. at vi bl.a. tilbyder filmudstyr til favorable lejebetingelser. Flere af Objektors produktioner er filmet på Yuffies' kameraudstyr. Vi hjælper med råd og vejledning vedr. det lejede udstyr, men indgår ikke i de enkelte filmproduktioner.
Yuffies er drevet af frivillig arbejdskraft, dvs. at jo flere mennesker, der aktivt tager del i foreningens aktiviteter, jo "hurtigere" er Yuffies.
Yuffies afholder den sidste onsdag i hver måned OnsdazTamTam, hvor der vises filmproduktioner lavet i Yuffies-regi. Vi efterstræber at filmene får en konstruktiv kritik og iøvrigt kan de diskuteres af publikum efter visningen.
#7 Desværre kan vi på nuværende tidspunkt ikke udleje lysrekvisiter. Pga. af disses følsomhed overfor evt. fejlbrug har vi nedprioriteret dem i udlejningen, men håber til trods på et tidspunkt at kunne tilbyde dem som en del af en samlet produktionspakke.
I øvrigt kan du og andre henvende sig direkte til Yuffies med spørgsmål etc. på adressen: [email protected]
#1 =galledalle= 19 år siden
Det skal hertil siges at ideen er på et meget tidligt stadie så hvis nogen har noget at sige eller protestere over skal de være meget velkomne.
Ps. Hvis der allerede er en forening af næsten samme slags eller andre vil tage denne ide og føre den ud i livet først skal jeg bare først have det at vide...Jeg ville så gerne kunne dele filmoplevelser med andre end de små folk under min seng =D....
-More than just movies
#2 Collateral 19 år siden
#3 filmz-nordstjernen 19 år siden
-NS
#4 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
BTW hvis der er nogen, der er frisk på at lave en i København & omegn vil jeg gerne være med til at lave en :)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#5 filmz-objektor 19 år siden
#6 filmz-yuffies 19 år siden
#5 I ovennævnte kontekst er Yuffies' primære funktion at skabe de generelle rammer for lavbudget filmproduktioner, dvs. at vi bl.a. tilbyder filmudstyr til favorable lejebetingelser. Flere af Objektors produktioner er filmet på Yuffies' kameraudstyr. Vi hjælper med råd og vejledning vedr. det lejede udstyr, men indgår ikke i de enkelte filmproduktioner.
Yuffies er drevet af frivillig arbejdskraft, dvs. at jo flere mennesker, der aktivt tager del i foreningens aktiviteter, jo "hurtigere" er Yuffies.
Yuffies afholder den sidste onsdag i hver måned OnsdazTamTam, hvor der vises filmproduktioner lavet i Yuffies-regi. Vi efterstræber at filmene får en konstruktiv kritik og iøvrigt kan de diskuteres af publikum efter visningen.
#7 filmz-write-off 19 år siden
#8 filmz-yuffies 19 år siden
I øvrigt kan du og andre henvende sig direkte til Yuffies med spørgsmål etc. på adressen: [email protected]