Gravatar

#1 gi-jones 18 år siden

Jeg går og lurer lidt på at anskaffe mig et par ting. Først og fremmest noget basic lysudstyr. Er der nogen der har erfaringer med hvor man skaffer den slags billigst (gerne brugt) og hvad der er nødvendigt?

Jeg kigger også efter et fornuftigt steadycam. Nogen der har erfaringer med mærker, modeller? Steder at købe skidtet?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#2 gi-jones 18 år siden

Slet ingen hjælp her? Kom nu drenge...
Gravatar

#3 filmz-vassago 18 år siden

GLIDECAM skulle være godt til "begyndere" - og ser også ud til at være ganske fornuftig mht pris. Jeg er aldrig rigtig faldet over noget brugt Steady - en enkelt gang på 2HB, men der er ikke noget længere. Tror man skal forhøre sig hos dem der lever af at køre steady, de kender måske nogen der vil af med noget, eller skal måske have upgraded deres eget.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-gimleno1 18 år siden

Wow $7995....et lille greb i lommen!
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#5 filmz-vassago 18 år siden

Det er måske ikke et greb i lommen, men det er nu alligevel "billigt" - man kan jo også få udstyr til 100-250.000 kroner...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 filmz-gimleno1 18 år siden

Absolut....syntes bare ikke det ser ud af meget til den pris, men mon ikke der er mere i det end man umiddelbart ser..
Gravatar

#7 SpielbergFreak 18 år siden

Man skal jo ikke have den store til $8000, med mindre man skal rende rundt med 35mm filmkameraer eller store DVDCam kameraer. Det er beregnet til deres professionelle kunder.

Men derimod har de (Glidecam) steady systemer ned til om kring $15-$1600, beregnet til mindre kameraer (XL2, HD FX1 m.m).
Gravatar

#8 filmz-gimleno1 18 år siden

Jah efter at have nærchecket kan jeg godt se ikke alt vil ruinere *G*
Gravatar

#9 gi-jones 18 år siden

Den er bestilt og ligger pt. i Köln :) Jeg vader rundt om mig selv i spænding. Håber fandme at den kommer inden weekenden, hvor den gerne skulle bruges. Er der nogen der har erfaringer med hvor lang tid det tager for ting at komme ind i DK (told og den slags). Den er sendt med UPS.
Gravatar

#10 filmz-gimleno1 18 år siden

UPS tager et rum stykke tid, men det skulle - trods navnet - være ret sikkert! ;-)

Skriv ny kommentar: