Gravatar

#1 MathisSchmidt 12 år siden

Jeg er igang med at lave en amatørfilm, hvor handligen bare er "Dagen efter byturen". Men jeg kan ikke finde ud af at skifte mellem sange, uden at det lyder vildt amatøragtigt og dumt! Nogle der har nogle tips? :)
Gravatar

#2 frahm-2 12 år siden

ja. Lad være.
At skifte fra den ene sang til den anden kan umuligt komme til at lyde som andet end amatøragtigt. Prøv i stedet at se om der er én sang der har et indbygget skift i sig som man kan bruge. Alternativt skal man måske overveje om scenen overhovedet behøver at have musik.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#3 MOVIE1000 12 år siden

Eller så skal det klippes om så det passer til det valgte musik nr.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 Collateral 12 år siden

Et andet trick, hvis du ikke følger frahm-2s råd som jeg er meget enig i, er at benytte dig af sangens egen slutning i stedet for selv at lave en fade. Det kan nogen gange hjælpe lidt, selvom jeg godt er klar over at du så kan risikere at skulle fade i begyndelsen i stedet.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 MathisSchmidt 12 år siden

Jeg er bare bange for at filmen kommer til at minde om en musikvideo :)
Og mange tak for hjælpen :)
Gravatar

#6 Collateral 12 år siden

MathisSchmidt (5) skrev:
Jeg er bare bange for at filmen kommer til at minde om en musikvideo :)
Og mange tak for hjælpen :)


Så meget desto større grund til at holde igen med musikken :) Velbekomme.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7 Bobby Singer 12 år siden

Vil nok også følge frahm-2 og Collateral's råd. Hvis du propper filmen med musik, kan det også få den bevirkning at det underbygger effekten af det. Hvis du nu har en film, hvor du holder lidt igen med musikken, så får du så desto større en effekt når det endelig kommer.
Idjit
Gravatar

#8 lasse78 12 år siden

sørg også for at arbejde overvejende med dynamik. Fks kan du godt have musik i store dele af filmen, men i visse passager, sørger du eventuelt for at skrue det så langt ned så det netop står meget i baggrunden, andre steder er det mere fremtrædende osv.

Du kan også være smart, at editere sange sammen med instrumental musik, så de lyder som ét. Musik med sange, har jo en tendens til at være mere fremtrædende end instrumental musik, og så kommer du også lidt væk fra, at musikken eventuelt kun bestående af sange, mere minder om en random jukebox.

Hvis du så vælger at køre sange under hele din film. Så skal du også være bevidst om at det vil blive set som en "gimmik", hvilket for det meste er en hader/elsker ting....
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#9 b e c h 12 år siden


Hej,

Nogen gange kan man "gemme" et musikstykkes afslutning under en lydeffekt.
Hvis f.eks to biler støder sammen og i har et stort "crash metal + debris" på lydsiden, så fade musikken ned mens braget alligevel overdøver det meste - på den måde bider man ikke så meget mærke i skiftet.


H
Gravatar

#10 lasse78 12 år siden

#9 en rigtig interresant ting du nævner, nemlig at bland musik og lyddesign. På den måde åbner man mange døre, for nemlig at manipulere med sin lyd i forskellige retninger!
http://lasseelkjaer.dk/

Skriv ny kommentar: