Gravatar

#1 filmz-Scarface 17 år siden

Hejsa

Skal snart lave en gangsterfilm sammen med nogle venner. Filmen vil inkludere en smule skyderier, men hvordan kan jeg lave dem, så det ser lidt godt ud?
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#2 Patriarch 17 år siden

Jeg må sige det kommer lidt bag på mig at du vil lave en gansterfilm ;D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 filmz-Scarface 17 år siden

Sorry ... sådan er jeg bare født... :)

Nogle idéer?
Gravatar

#4 filmz-Bruce 17 år siden

Brug rigtige kugler og skyd scenerne med HD udstyr!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 filmz-Scarface 17 år siden

Vi bruger vist de der softguns... ;)

Bliver nok bare nødt til at låne min bedstefars gamle jagtgevær... :D
Gravatar

#6 lasse78 17 år siden

#5 Hvis du vil det seriøst det med våbene, så sørg for at få fat i nogen med noget vægt i. Det ser RIGTIG dumt ud når folk fimser rundt med plastik våben der ser ægte ud på film, og med nemhed kan kaste dem rundt.

Jeg har selv en fake gun jeg købte på en rejse i udlandet der ser rigtig ægte ud. Den virkede en gang hehe, men er gået i stykker. Så jeg ved at hvis du spørger lidt rundt omkring, så kan det være at du kan støve nogle ret så ægte fake guns up. Min var vist lavet af støbe jern, så ret ægte ser den ud og mærkes. Den er bare plomberet i tuden, så den er ubrugelig på film :(

Lyder som en fed ide med noget gangster film, blev for en del år siden kontaktet af en englænder der havde samme ide. Han havde gang i en triologi, men dt blev vist ik til noget :( The apple must have been to big ;)
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#7 filmz-Scarface 17 år siden

Ja, jeg ved det. Nogle af mine venner har nogle våben, som ikke ligner legetøj. Det vil være perfekte. :)

Det fede bliver vel at det er nogle gas-softguns, som der kommer gas ud af når man affyrer de små plastickugler.

Og så lyden til sidst. BANG!
Gravatar

#8 Patriarch 17 år siden

De fleste indie folk laver muzzel flash (mundings ild) i photoshop eller lignende programmer. Prøv at undersøg det.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 SpielbergFreak 17 år siden

Læg lyden på i redigeringen.
Gravatar

#10 dolphinfriendly 17 år siden

Præcis - find (eller måske bør I sample) nogle lydeffekter og smid dem på i redigeringen, der bør være en gangsterfilm eller to du kan finde passende lyde fra. :)

Mht til at selve skudscenerne ikke ser helt fjollet ud, kan du jo lege en del med vinklerne - få så mange kameraskud som muligt fra forskellige vinkler, det er altid nemmere at udvælge udfra for meget end for lidt nu I ikke helt er vant til at filme.

Skriv ny kommentar: