Gravatar

#1 filmz-MiniJack E! 16 år siden

Hej alle,

Jeg søger en komponist, som kunne ha lyst til at arbejde på en no budget film? Filmen er en Thriller, som bliver meget dyster, derfor bliver musikken en meget vigtig del af filmen, for at skabe den rette stemning. Filmen er ved at blive castet og vil blive indspillet februar 2008

Er du interesseret i at høre mere, så kontakt mig på mail. [email protected]

Glæder mig til at høre fra jer.

Venligste hilsner

Lasse J.H. Rasmussen
Gravatar

#2 Patriarch 16 år siden

Lyder rigtig fedt... Thriller er en sjov genre.

Men hvorfor prøver i ikke at skaffe et budget? I vil få en bedre film og også kunne tiltrække flere professionelle.

Hvis ikke i er ude efter kompliceret musik (teknisk set) men blot stemningslyd så går det nok. Men hvis i ønsker noget mere avanceret med orkester lyd, så er det min erfaring at i får hvad i betaler for :)

Men igen, jeg kender ikke jeres niveau, hvad type musik i er efter eller hvor dygtige folk i vil tiltrække.

Under alle omstændigheder så er her er en del her på sitet som godt kunne tænke sig at blive noget inden for musikken - så i skal nok få en del henvendelser.

Men det lyder spændende. Jeg ser frem til at høre mere! :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 filmz-MiniJack E! 16 år siden

Tak for responsen :-)

Vi har selvfølgelig et budget, men det skal bruges på pleje til vores skuespillere osv. og til leje af evt. udstyr.

Vi går efter stemningsmusik, da det er en vigtig faktor for filmen og skabe den rette stemning. Jeg er godt klar over man får hvad man betaler for, men jeg er under forberedelsen af denne film, blevet meget positivt overrasket over de proffesionale krafter som gerne vil hjælpe til gratis, så som skuespillere og crew. Det dejligt og vide at man kan blive taget seriøst, som amatør, så længe man har et godt msnus og gejst.
Gravatar

#4 Patriarch 16 år siden

Selv tak. Og tilykke med din genvundet lyst til at lave film. Læste en tråd hvor du lidt havde mistet modet. Godt at se at der er gang i de kreative safter! :)

Hvis jeg lige må uddybe min pointe.

Hvis du blot ønsker et uhyggeligt lyd tapeter så kan en hver idiot med en computer og pirat software lave det. Hvis du ønsker at noget af det skal lyde som et orkester så bliver det straks mere svært at finde en god kanditat af følgende årsager:

1) Det kræver evner

Og medmindre du har råd til et rigtigt orkester så:

2) kræver det godt håndværk at lave noget der lyder tilnærmelsesvis ægte på en computer
3) kræver en som har invisteret mange penge i det rette udstyr (hvorfor det ikke helt kan sammenlignes med en skuespiller der "bare" levere arbejdsindsats)
4) At personen med alt det ovenstående arbejder gratis.

Men igen, så afhænger det jo også af hvilke kvalitetsmæssige krav i har. Der findes jo en masse som ikke helt har ovenstående, men som har nok til at det er tilfredsstillende nok. Og så igen, hvis ikke i er efter orkester lyd ind imellem så er der kejn problem :)

Med andre ord så hvis i er ude efter Se7en, Basic Instinct, The 6th Sense, Signs, Panic Room så bliver det svært. Ellers ikke.

I hope I make sense :)

Gravatar

#5 filmz-MiniJack E! 16 år siden

tak for det, ja lysten har været væk et stykke tid, men nu er den tilbage for fuld hammer, der skal dette projekt også være så godt som muligt :-)

Jeg kan sagtens følge din pointe og det er faktisk musik, alá Se7en som vi sigter efter! Men er godt klar over at jeg ikke lige har økonomien til at få et orkester til at lave musikken.

Jeg kender dog enkelte musikere og producenter og indtil videre vil de gerne hjælpe mig, dog for beskedne penge, så det kan lige holdes inden for budgetet. Jeg dog godt jeg ikke lige skal regne med oscar værdig soundtrack.

Jeg er rigtig glad for du vil komme med gode råd, er glad for alt den hjælp man kan få.

Vi starter vores hjemmeside op i løbet af december, håber vi, ellers bliver det i starten af januar. Der kommer forhåbentlig til at stå lidt info om projektet.

Endnu en gang takker :-)
Gravatar

#6 Patriarch 16 år siden

No problem.

Se7en er heldigvis også den enkleste af dem jeg nævnte så det skal nok gå :)

Specielt når du har realistiske forventninger. Jeg har oplevet følgende: "Hejsa. Jeg skal bruge et soundtrack der lyder som John Williams. Du skal lave det gratis, men du får en kopi af filmen!" hehe... Det er bare ikke realistisk :)
Gravatar

#7 Thorsby 16 år siden

#6 Jeg overvejer stadig at prøve nedenstående - bare for at lave lidt branche check! ;-)

"Hej, det er blikkenslageren."
"Hej, jeg skal have lavet nyt badeværelse og tænkte på om du ikke ville hjælpe mig? Det bliver et helt vildt fedt badeværelse. Jeg har skaffet nogle fede italienske fliser og et lækkert blandingsbatteri. Altså, det skal godt nok laves rimeligt hurtigt og jeg har ingen penge, men det bliver super hyggeligt at lave det. Selvfølelig holder vi også en fed fest i badeværelset når det er færdigt og så kan jo også fortælle dine venner at du har været med til at lave et fedt badeværelse. Det er jo meningen at alle skal have noget ud af det og måske komme videre i branchen, så det er rigtig fint badeværelse at starte på hvis man gerne vil videre med badeværelser...hallo....halllooooooo???"

Virker det bekendt, Patriarch? Alle der gider at kæmpe for at lave en film har min dybeste respekt, men vi undres alle engang imellem.

#1 jimfan, held og lykke herfra.
http://www.imdb.com/name/nm1302765/
Gravatar

#8 Patriarch 16 år siden

hehe...

Jeg må lige understrege at jeg ikke har noget mod folk arbejder gratis på ting de har lyst til at være med til. Det kan der være mange grunde til. Jeg har selv brugt gratis arbejde da jeg lavede film og vil da givet vis være nødsaget til at gøre det igen skulle jeg kunne få nosset mig sammen. Min primære pointe var bare at det er vigtigt at have realistiske forventninger til det arbejde man kan forvente - men det lyder det også som om du har :)
Gravatar

#9 wilson 16 år siden

Hey Lasse.

Det lyder da spændende med hensyn til projektet. Jeg kunne da godt være villig til at give en hånd med hvis det skulle blive nødvednigt. Jeg har dog ingen erfaring med tonemesterarbejde eller komponring. Men jeg har instrueret og skrevet nogle kortfilm, og arbejdet som produktions assistent på forskellige slags produktioner.

Men er det hele i top, jammen så held og lykke da(-;

Skriv ny kommentar: