Vi er ved at lave en film ved navn "Et Juleaventyr" men vi skal bruge nogle effects fx. den lyd der ofte bruges når kamaraet stryger hen over langskabet i høj fart og får vinden til at give lyde... Det er bare slet ikke muligt at finde lyde der er lange nok unden at det skal betales for.... Kan nogen hjælpe??
Jeg har selv fundet www.sounddogs.com ret godt. Ved ikke hvordan rettighederne er på de ting de har, og kvaliteten er svingende. Men tag et kig. Jeg tror at du skal overveje at finde en lyd du enten kan loope eller forlænge.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
På langt de fleste biblioteker har de lyd "kartoteker" på CD'er! Lydene er dog tit ret fesne - hund der gør, mand der hoster, knirkene gulve osv. - men det er lang tid siden jeg har kigget sidst! Måske er det muligt at låne nogle fede nogle nu!? Det er ihverttilfælde gratis - And baby, thats what's great!!
Man kan jo ofte klippe lydene op i længere længde selv. Jeg har et lydkartotek selv og man kan tit få lavet det man har brug for ud fra selv em mindre samling. Ellers kan en mikrofon og lidt fantasi også gøre underværker.
Fx. bullettime lyden kan laves med gaffatape hvor man skruger pitchen lidt ne4d og evt. tilsættert ecco.
Vind lyde kan skabes med en badebold ( eller ballon ), hvor man så tilsætter ca. 10% ecco og skruger lidt op for pitchen.. alt efter om det skal være snestorm eller lyden af vinden når en jumbojet bryder lydmuren
#1 =galledalle= 19 år siden
Kan nogen hjælpe??
-More than just movies
#2 gi-jones 19 år siden
#3 filmz-write-off 19 år siden
Lydene er dog tit ret fesne - hund der gør, mand der hoster, knirkene gulve osv. - men det er lang tid siden jeg har kigget sidst! Måske er det muligt at låne nogle fede nogle nu!?
Det er ihverttilfælde gratis - And baby, thats what's great!!
Held og lykke
#4 rimmer 19 år siden
#5 filmz-paladrim 19 år siden
Fx. bullettime lyden kan laves med gaffatape hvor man skruger pitchen lidt ne4d og evt. tilsættert ecco.
Vind lyde kan skabes med en badebold ( eller ballon ), hvor man så tilsætter ca. 10% ecco og skruger lidt op for pitchen.. alt efter om det skal være snestorm eller lyden af vinden når en jumbojet bryder lydmuren