Gravatar

#1 filmz-Raschr 16 år siden

Hej.

Jeg er rimelig godt kendt med at lave film, men de film, jeg før har lavet, har ikke haft nogen handling. Bare en masse små eketches efter hinanden. Nu vil jeg så prøve noget nyt. Jeg har skrevet en horrorfilm, men jeg mangler bare det der horror-look. F.eks. noget grading, mørke dystre scener. Hvordan gør jeg det? - Helst gratis. Jeg mangler også et godt program til visual effects. Har tænkt på adobe, men de er efterhånden oppe på de 10.000 kr. Skulle gerne være lidt billigere.

En sidste ting er introscener. En scene med nogle tordenskrald efterfulgt af titlen på filmen. Hvordan laves det biligst...?

Håber nogen kan hjælpe

Rasmus
Gravatar

#2 Corgan 16 år siden

#1:

Arbejder du på Mac eller Pc? Hvilke effekter ønsker du at lave (3d eller 2d)?

Hvis svaret er Mac og 2d, kan du købe Apple's Shake for sølle $500. Det program bruges af mange store effektfirmaer og blev bl.a. brugt på Ringenes Herre og King Kong.

Du kender sikkert til Final Cut, nu hvor du er godt kendt med at lave film. Programmet er et udemærket klippe-program, der bl.a. bruges af Coen-brødrene. Når man køber Final Cut Studio 2 pakken får man Final Cut, Motion 3, Color og et par andre programmer.

Motion er et motiongrafics program, men kan også bruges til at lave div. effekter. Color er Apples nye colorgrading program, og skulle faktisk være ok. Color kan desuden importere Final Cut XML filer, så du kan importere din film direkte fra den nyeste edit. Det skulle vist også være gældende for Motion og Shake når man importere XML filer.
Gravatar

#3 filmz-Raschr 16 år siden

Tak for svaret
Jeg arbejder på pc. Bruger Pinnacle studio 10, og det fungerer fint nok, når altså det ikke crasher. Har både lavet chroma key og meget andet. Effekter... Lige nu bruger jeg FXhome's Visionlab. Det er udmærket, men jeg kan bare ikke lave eksplosioner og meteornedslag...

Slutteligt skal det også nævnes at jeg kun er 13 år og så er $500 ikke lige sølle penge. Men intet er gratis, og jeg havde heller ikke regnet med at det var billigt. Lige nu skyder jeg så indendørs med mit eget JVC GRD-720 til 1600 kr. og udendørs mmed min fars Sony til en 8-10 tusinde, hvilket han bruger til hjemmevideo og uden at redigere bagefter. sikken et spild af penge. Men så kan i nogenlunde se, hvad jeg har at gøre godt med til bare en af de ovennævnte ting. Hvis det er for lidt, må jeg vel spare sammen :)
Gravatar

#4 gi-jones 16 år siden

#3: Du er fint kørende med Pinnacle til redigering. Det er ikke det vilde, men et godt sted at starte. Der er ikke en chance for at du får råd til gode effektprogrammer, så længe du gør det for sjov.

Hvis det du virkelig ønsker dig er at lave film, så prøv at skrue dine ambitioner lidt ned, og sæt dig et projekt som du rent faktisk kan lave med de midler du har til rådighed. Selv hvis du besluttede dig for at bruge en piratkopi er fede effekter ikke noget man bare lige laver fra den ene dag til den anden.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: