Gravatar

#1 filmz-anastacio 17 år siden

Hey all.

Jeg har endnu ikke skrevet så meget herinde, men har fulgt heftigt med fra sidelinien, især i dette forum de sidste par år.

Jeg er lige kommet hjem fra en tre måneders ferie i Filippinerne, og har gået og tænkt på forskellige idéer til kortfilm og full-length film.

Jeg har endnu ikke beskæftiget mig med filmproduktion, så jeg havde tænkt mig at starte ud med et mindre projekt, der er overskueligt for alle parter.

Inden jeg dog snakker ud om diverse projekter, ville jeg først høre om rettigheder. Vil det kunne lade sig gøre, at bruge en klub's logo, trøjer og klip fra en tv-station, uden at nogen sagsøger en?

Jeg bør nok gå lidt mere i detaljer. En af de mindre ambitiøse produktioner, jeg har gået og tænkt på siden sidste måned, er en kortfilm baseret på Brøndby IF. Derved har jeg brug for fodboldtrøjer, klip fra TV2(?) og ikke mindst Brøndby's træningsanlæg (var selv fodboldspiller der i tre uger) og stadion i nogle minutter.

Ville jeg kunne bruge noget af dette uden at kunne blive sagsøgt?? Havde tænkt mig at kontakte Brøndby's Idrætsforening og TV2 først.

PS: Et website er i støbeskéen omhandlende mine projekter.
Gravatar

#2 dolphinfriendly 17 år siden

Tja...det kommer jo meget an på forløbet og formålet med din film, hvor du har tænkt dig at vise den ect. Umiddelbart synes jeg det lyder som et projekt der kræver en forarbejde og benarbejde i det hele taget, og som ny i faget er der muligvis risiko for at du tager munden for fuld. Men ring og få en snak med dem, jeg kunne forestille mig at ihvertfald BIF er til at tale med.

Hvad har du egentlig af ren teknisk erfaring, hvad med udstyr og har du et prøvet "crew" til at hjælpe dig?

Gravatar

#3 frahm-2 17 år siden

Jeg mener at du muligvis kan bruge klip fra TV2 så længe du optager et fjernsyn der viser billederne og altså ikke spiller klippene direkte ind i redigeringsprogrammet, men du bør nok lige tjekke.
Jeg tror dog sagtens at du kan bruge en klubs trøje og logo uden at blive sagsøgt, og især BIF er nok ikke nogen der går rundt og sagsøger folk, så der er du sikkert ikke i fare.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#4 gi-jones 17 år siden

Ring til Brøndby og få lov. Det kan ikke være svært.

Ring derefter til TV2 og få lov. Og hvis du ikke får det, så gør det alligevel. Med mindre du har store planer om store distributioner kan jeg ikke forestille mig du for alvor kan komme i problemer.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 filmz-anastacio 17 år siden

Har i dag skrevet lidt med Brøndby via mail, og det ser ud til de er til at snakke med. De har dog ikke givet mig lov endnu, da jeg selvfølgelig først skal sende dem historien og en grund til den bliver filmet.

Inden jeg svare dem tilbage, ville jeg dog lige høre, om nogle er interesserede i, at bidrage til historien og læse den igennem med mig selvfølgelig?

Primært handler den om, at førsteholdet såvel som ungdomsafdelingen er i den største krise i klubbens historie, en dreng spiller hovedrollen og skal forsøge at redde det hele med sine unge kammerater. Filmen skal også være symbolsk, men mere om det privat.

En form for medproducer ville også være skønt; en som kan hjælpe mig i gang med det hele, da jeg er ny indenfor det her fag.

Skriv ny kommentar: