Husk at se om de kan bruges til panorering inden du køber det, mange er for 'seje' og det giver hak i panoreringen - og tro ikke altid på forhandleren hvis han siger det bare lige skal bruges lidt, eller 'køres' til.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Hvis du skal have et rigtigt fedt stativ, skal du kigge efter, at det er godt tungt (så det står stabilt), og hovedet skal hovedet skal være oliedæmpet. Jeg købte et i PhotoCare sidste sommer til omkring 2000,- som er rigtig fedt. Jeg bruger et Canon XL1, som er et relativt stort kamera.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg var nede i Brunns Galleri i Århus, og der havde de et stativ til alm. kamera og miniDV videokameraer som var helt ok, virkede ok robust, og kunne godt lave flydende bevægelser uden at 'hakke'. Det kan måske bruges til de større kameraer, og det kostede faktisk kun 1000,-
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Hmm, nu bor jeg ikke i århus, hvad hed stativet? jeg bruger et miniDV kamaera, så da jeg skrev et digitalt kamera var det måske ikke præcist nok hehe...
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#1 filmz-cko 20 år siden
jeg tænkte om der var nogen af jer der har erfaringer, gode som dårlige, med forskellige stativer til digitale kameraer... ?
Jeg skal nemlig selv til at købe et...
hvor for man mest for pengene? Nogen mærker/prisklasser man skal holde sig fra? og alt sådan noget...
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#2 filmz-vassago 20 år siden
#3 filmz-vassago 20 år siden
#4 gi-jones 20 år siden
#5 filmz-vassago 20 år siden
#6 filmz-cko 20 år siden
jeg bruger et miniDV kamaera, så da jeg skrev et digitalt kamera var det måske ikke præcist nok hehe...
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"