Gravatar

#1 filmz-jtv 19 år siden

Hey

Er der nogen som har prøvet at bygge et "steadycam" som dette http://www.cs.cmu.edu/~johnny/steadycam/ ?

Jeg overvejer at gå ned og vise billedet i silvan og spørge om hvad de har af tingene men vill lige høre her inde om der er nogen som har prøvet at bygge sådan et?
Gravatar

#2 filmz-pou 19 år siden

Prøv at kikke lidt ind på www.davk.dk i forumet. Der har dette været oppe at vende, samt nogle af medlemmerne har bygget sådanne ting.
Gravatar

#3 gi-jones 19 år siden

Jeg har prøvet det. Det er ikke så fedt som et rigtigt steadycam, naturligvis, men det kan være rigtig godt i mange situationer. Det er mest hvis du påtænker at bevæge dig hurtigt rundt med kameraet (løbende eller hurtigt gående). Til langsomme bevægelser tror jeg det kan være næsten ligemeget, for det bliver hurtigt tungt at holde. Men det er klart pengene værd :) Og så er det jo billigt.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4 filmz-jtv 19 år siden

TIL gi-jones:

Jeg kan ingen steder finde den skrue der skal op i kameraet. Hvad hedder den og hvor har du fundet sådan en?
Gravatar

#5 filmz-yascin 19 år siden

den fås hos bla motorcykel handlere.
Gravatar

#6 gi-jones 19 år siden

Jeg har desværre ikke selv lavet det. Men jeg tror faktisk at den slags skruer kan fås alle mulige steder. Hvis du har et stativ, så mål diameteren og tag kameraet med ned i byggemarkedet.
Gravatar

#7 filmz-jtv 19 år siden

Det er noget med at det ikke er danske størrelser man skal bruge så man kan desværre ikke bare gå ned i byggemarkedet og finde en skrue der passer. Det SKAL være størrelse 1/4
Gravatar

#8 SpielbergFreak 19 år siden

Hey der, jeg havde samme skrue problem, da jeg købte mit rigtige steadycam (Ja nogen har jo råd hehe).

Du kan IKKE bare gå i Bauhaus eller Silvan, da "almindelige" skruer, som kan fås hos disse eller andre byggemarkeder, er målt i milimeter.

Derimod når vi snakker skruer til kamera, film og foto-udsyr, så er skruerne målt i tommer.

Egentlig er det ikke diameteren på skruen der er tale om her, men selve gevindet, du kan sagtens få en milimeter og en tomme skrue, med sammen diameter, men gevindet vil aldrig kunne stemme overens, det er der forskellen ligger.

Jeg ved ikke hvor man får fat i de tommeskruer, for jeg var heldig at der fuldte et helt arsenal, med mit steadycam. De er desværre alle i brug, ellers kunne jeg nok ha undværet en eller to, men når der måde skal vægte og monitor, så er de alle brugt op.

Men konklusionen er, at du skal have fat i skruer hvor gevindet er målt i tommer. Du kan jo altid spørge til råds i et byggemarked, eller ring til et tømrerfirma, de må da vide sådan nogle ting.

Nu vi er igang. Det er ikke for at blære mig, men hvis vi kan fremvise dvd-samlinger her, kan vi vel også vise vores filmudstyr.

Her er mit steadycam system (16.000 kr.):

Billed 1

Billed 2

Billed 3
Gravatar

#9 gi-jones 19 år siden

Ja, og så fik du da også lige fremvist dit XL2 :)

Hvad bruger du det til? Altså jeg mener; arbejder du som fotograf på nogen måde?
Gravatar

#10 SpielbergFreak 19 år siden

Jeg er så småt igang med at "rykke op i graderne", men jeg arbejder som pæædagogmedhjælper. Det er mere til jeg har noget udstyr nå jeg kommer hjem fra filmskolen i London, om et par år.

Mig og et par gutter starter et lille produktionsselskab, og så skal vi jo have noget udstyr.

Skriv ny kommentar: