God Aften.. Har netop færdiggjort optagelserne til en film, og nu venter redigeringen. I den forbindelse ville det være fedt hvis der er nogen er jer der kender nogle navne på nogle musik stykker der ville passe fint til hhv. gå og løbe scener. Der ledes efter en underlægningsmusik der ville passe godt i nogle hektiske løbe scener. Instrumental eller ej...
Skal vel lige sige hvad filmen handler om: En dreng køber en guldfisk og skal hjem med denne. Første del af filmen går han stille og roligt med den (musik forslag her også mere end velkomne), men der går hul på posen og han må løbe resten af vejen. Musik til at forstærke dette er altså hvad der ledes efter.. På forhånd tak :-) (Post her eller kontakt på [email protected])
Det er sagt før herinde men her kommer det igen. Det er altid den bedste idé på en eller anden måde at lave eller få lavet sin egen musik selv til små amatørfilm da den ellers ikke bliver til andet end privat brug p.g.a rettighederne til musikken. Så hvis du på nogen måde skal vise filmen frem, så bør du nok ændre strategi hvad angår musikken.
Ellers kommer man langt med at bladre noget filmmusik igennem, af forskellig slags. Før i tiden kunne man altid høre John Williams eller Alan Silvestri på mine film, men som rimmer siger, er det noget rod i forhold til rettihederne.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Der er også sites på nettet hvor du kan finde musik man kan bruge gratis til film projekter uden rettighedsfis osv., sålænge musikeren bliver kreditteret....tror jeg har et par stykker men skal lige kigge dybt i gemmerne, så jeg gider kun såfremt det er noget der er interesse for?
#5 Jeg ville helt vildt gerne høre noget gratis musik,,,som der værken skal betales det ene eller det andet for! Så hvis du skulle finde et par minutter i denne travle juletid så må du da gerne grave ned i gemmerne?
Rigtig fed sang til en løbescene kunne jeg forestille mig, da den for mig udtrykker alle de følelser en sådan dreng kunne få. Panik - Tvivl - Gråd...osv :)
Ville især være fedt hvis du klippede den scene hurtigt, fokuser meget på hans ansigt som helst skal udstråle de overstående følelser. Evt. få drenges øjne til at virke håbløse, så ville den scene være hjemme.
#1 filmz-andersjepsen 19 år siden
Har netop færdiggjort optagelserne til en film, og nu venter redigeringen. I den forbindelse ville det være fedt hvis der er nogen er jer der kender nogle navne på nogle musik stykker der ville passe fint til hhv. gå og løbe scener. Der ledes efter en underlægningsmusik der ville passe godt i nogle hektiske løbe scener. Instrumental eller ej...
Skal vel lige sige hvad filmen handler om:
En dreng køber en guldfisk og skal hjem med denne. Første del af filmen går han stille og roligt med den (musik forslag her også mere end velkomne), men der går hul på posen og han må løbe resten af vejen. Musik til at forstærke dette er altså hvad der ledes efter.. På forhånd tak :-)
(Post her eller kontakt på [email protected])
#2 dyg 19 år siden
#3 rimmer 19 år siden
Held og lykke med projektet.
#4 gi-jones 19 år siden
#5 filmz-gimleno1 19 år siden
#6 gi-jones 19 år siden
#7 filmz-netrom1 19 år siden
MvH Netrom1
#8 filmz-gimleno1 19 år siden
#9 filmz-madsbopoulsen 19 år siden
Rigtig fed sang til en løbescene kunne jeg forestille mig, da den for mig udtrykker alle de følelser en sådan dreng kunne få. Panik - Tvivl - Gråd...osv :)
Ville især være fedt hvis du klippede den scene hurtigt, fokuser meget på hans ansigt som helst skal udstråle de overstående følelser. Evt. få drenges øjne til at virke håbløse, så ville den scene være hjemme.