Gravatar

#1 filmz-Glud 16 år siden

Hej folk på filmz.dk
For lidt over et år siden lavede jeg, sammen med mit "Habengut Team", en filmatisering af 2001's populære PC-spil "Max Payne". Den eneste respons vi reelt har fået på den indtil vidre er fra vores daværende mediefagslærer plus det ubruglige pladder på youtube. Derfor er vi på udkig efter flere som vil kigge på den og derefter give lidt respons.

Lidt om filmen
Filmen, som vi har kaldt "Max Payne: The New York Minute", blev produceret som et almindelig skoleprojekt i et mediefags forløb. Det tog os omkring 4 måneder, og vores budget var 0 kr. udover det vi selv ville ofre. Desværre var i ikke specielt rige under vores efterskoletid, så vi måtte "nøjes" med skolen (faktisk gode) remedier. Alt film er optaget 2 stk. Panasonic NVGS200, stil-billeder er taget med nogle billige Nikon kameraer, lyd optaget med de indbyggede mikrofoner og det hele er så smeltet sammen i Adobe Premiere Pro 1.5. Næsten alle stemmer/alt musik er taget fra det originale spil og så har vi kompenceret med vores egne stemmer hvor det var nødvendigt. Selve historien har vi også måtte modificere lidt, så den var mulig at lave/optage på en skole. Alle 3D-annimationsscener er hjemmelavet i 3D Studio Max. Eftersom den har været færdig i over et år, har vi siden da fundet en del fejl: der er nogle rigtig trælse fejl, hvor stemmen ikke rigtig passer til det der reelt sker visuelt.

Og endelig her linket til filmen:
Link til film
NB: Tage jer ikke af gummiands-introfilmen :P

Jeg håber, på vejene af mit team, at i vil kigge lidt på den og komme med noget konstruktivt respons som kan hjælpe os med fremtidige produktioner.
Gravatar

#2 Bony 16 år siden

+ Spændende idéer hvad angår kameraføring og placering af kameraer.

+ Hvis i selv har taget alle stillbilleder, inklusiv diverse bybilleder som skulle ligne New Your er dette også et plus. De fleste var meget gode og passede godt i stilen.

- Jeres intro af produktionsselskabet er alt alt for lang. 59 sekunder er nok til at man har lyst til at slukke allerede der. :)

- Selvfølgelig er i amatører men skuespillet skar lidt i øjnene nogen steder.

- Nu kender jeg selvfølgelig ikke selv til "Max Payne" men var det meningen at personen der spillede Max Payne skulle se så sur ud hele tiden? Det var for mig meget falsk og irriterede mig en del. :)

- Jeg kunne godt have brugt nogle flere effekter. Blod på battet, på jorden eller lignende. Et rent ansigt som er blevet brugt som baseball virker for mig ret 'übermenchen'. :)

- Flere steder ville jeg ønske billedet ikke var så lyst i forhold til situationen. Det var netop for skoleagtigt, oplyst og uinteressant. Hvis der var lidt mere dyster stemning over billedet ville dette, i mine øjne, virke mere interessant og oplevelsen af filmen blive mere intens.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3 filmz-"K" 16 år siden

"Jeres intro af produktionsselskabet er alt alt for lang. 59 sekunder er nok til at man har lyst til at slukke allerede der"

Amen to that. Jeg stoppede der. En gul and?

Og det er ikke for at være hård :). Skal nok se jeres film, når jeg lige får tid til det.
Gravatar

#4 filmz-Kekkonen 16 år siden

Jeg vil forsøge at være konstruktiv, så lad være med at lynch mig hvis det virker lidt for negativt.

- Fin animation i starten, men det tager rigtig nok for lang tid
- Selv i en produktion på 15 minutter skal der bruges nogen plotpoints eller så skal der i det mindste opbygges noget suspence til at holde seeren fanget. Det går for langsomt.
- Jeg må erklære mig enig at skuespillet gør lidt ondt på sjælen. Alt for virkelighed fjernt og teatralsk.
- Spændende nok, med de forskellige effect-editors der er brugt, men ja, der måtte godt ha' været noget blod og andet habengut.
- Sådan en film bliver 15% bedre hvis man gør noget ud af farver og lys - anvend et bestemt color-palet og juster kontrast, lys osv.

Da det er en film med "action" så ville det hjælpe ekstremt meget hvis der var noget mere bevægelse i kameraet (så det ikke bare er stativ når der sker noget vildt".

Skriv ny kommentar: