Gravatar

#1 =galledalle= 19 år siden

Vi skal lave en western som den næste film i løbet af sommerferien (kryds fingre for godt vejr). Jeg ville bare lige have lidt info om at lave den slags film.

Hvad skal vi vide om kostumer? (køb, udlejning, kvalitet o.s.v.)
Locations. Hvad skal der være der?
Andet vigtigt for sådan noget...
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#2 filmz-Bruce 19 år siden

Ifølge IMDB blev den danske western "Præriens skrappe drenge" indspillet her:

Galtebjerg, Rye, Bramsnæs, Denmark.

Og det var faktisk helt ok. Jeg mener også der har været en stor sand/grusgrav ude ved Drive In bio i Farum, som skulle være velegnet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Ellers må du ringe til Oksbøl lejren/kasserne og høre om du kan låne lidt af deres øvelsesområde.

Med hensyn til tøj er 2nd hand og fx Røde Kors'butikker gode at finde tøj i, men skal de være rigtig flot må du til bl.a. Amorin eller andre som udlejer kostumer mv.

Fx i Arms Gallery kan du se på våben, men husk når du har med våben at gøre at følge sikkerheds afstande mv. Hvis du har en god kameraman kan han hjælpe dig med at komme uden om nogle af problemerne ved hjælp af fx kameravinkler mv. hvis du/I får behov for close ups.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#4 =galledalle= 19 år siden

Vi har vidst selv en location der dur...Det er en grusgrav der ligger lige i nærheden. Det sjove er at vi vil bygge en lille hytte og have den til at stå der, men vi ved ikke hvem der ejer det der og gider sku ikke komme ud i problemer med nogen.

:D Skal lige siges at filmen er en slags parodi for at gøre det "nemmere" for os. Derfor kan der også indgå nogle nutidsting.
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#5 JannikAnd 19 år siden

Det er nok meget smart at undersøge, hvem der ejer jorden, før I smækker et stort monstrum op. Bare et foreslag.
Gravatar

#6 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Sørg altid for at få tilladelserne i orden ellers kan det koster jer/dig dyrt !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#7 kasper0204 19 år siden

#2 cool...! sgu lige der hvor jeg bor :D

Skriv ny kommentar: