Gravatar

#1 filmz-Emilio 19 år siden

Er der nogen der ved om det er muligt at lave de to "sorte blokke" foroven og forneden i billede i Adobe Premiere?
"Revenge is a dish best served cold"
Gravatar

#2 maniac 19 år siden

Hvorfor ikke beholde billedformatet anamorphic? :)
Gravatar

#3 filmz-Emilio 19 år siden

Giver det "de sorte blokke"?
Gravatar

#4 filmz-yascin 19 år siden

De sorte blokke du snakker om......det er vel kun i 4/3 og ikke i 16/9 at du kan se dem.

Ellers forstår jeg ikke hvorfor du vil ha dem...!!
Gravatar

#5 filmz-Emilio 19 år siden

Jeg vrøvler vidst lidt, undskyld. det er rigtigt jeg vil have dem i 4/3.
Nu har jeg prøvet at rende i anamorphic, hvordan kan det være at når jeg afspiller den færdige film i fx. winamp, så laver den billede højt og smalt?
Gravatar

#6 filmz-vassago 19 år siden

Hvis det er lavet korrekt, så skal de fortsat være 4:3, men ting og personer skal se lidt smalle og høje ud - det vil så blive udlignet/se normalt ud når det bliver vist på en 16:9 skærm.

Men jeg vil helt droppe at lave det anamorphic hvis projektet er skudt med et alm. 4:3 kamera, da det reelt så bare er digital zoom, hvilket ikke er fedt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 filmz-cybermaze 19 år siden

Hvis jeg har forstået det rigtigt. Du har noget video i 4:3, som du godt vil have sat sorte bjælker på for oven og for neden?

Dette kan man naturligvis sagtens lave i Premiere. Jeg ved ikke om der findes en "korrekt" metode, men en simpel metode er at lave et PNG-24 billede med de 2 sorte bjælker for oven og neden i billedet og midten transperant. Så smækker man blot billedet som lag 2 og vupti. Dette virker muligvis kun i Premiere Pro, i alm. Premiere kan du istedet lave et simpelt bmp billede med de 2 sorte bjælker og midten i en blå farve. Så smækker du billedet på lag 2 og tilføjer en croma key effekt på lag 2, hvor du gør den blå farve gennemsigtig.

Nu er problemet blot, at jeg ikke ved hvorfor du vil have sådan nogen bjælker. Men måske du kan præcisere hvad det er du vil?
Gravatar

#8 filmz-Emilio 19 år siden

Det "sorte bjælker" skal fungerer rent visuelt i en lille experiment-film jeg er ved at lave. Ideen er at de skal være der lige meget hvilken format man ser filmen på.

Jeg har prøvet det du forslog i Premiere, det virker perfekt - tak for hjælpen.
Gravatar

#9 filmz-cybermaze 19 år siden

#8 Jamen det var da så lidt :)

Skriv ny kommentar: