“30 Days of Night” plages af klichefyldte replikker og karikerede træk, men udvikler undervejs et mere nuanceret sprog, som holder sig inden for rammerne af den genrefilm, der her er i spil. Karaktererne er veldyrkede og opretholdes af et velvalgt cast. Filmen er fræk og forførende inden for sin art, om end den forventeligt ikke bringer nyt blod med sig. Det gør til gengæld et yderst gennemarbejdet ekstramateriale, som har været tænkt ind i produktionen allerede fra første færd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 wimmie 15 år siden

Jeg var meget positivt overrasket over 30 Days of Night - den har alt hvad en gyser af den slags skal have :)
Den er flot at se på og stemning er dejlig creepy og dyster - lidt i stil med John Carpenters klassiker "The Thing".

Er ret enig med anmelderen - men nok en anelse mere glad for den. En dvd must-have for en gyserfan som mig.

5/6.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2 thomasegebaek 15 år siden

Synes det er rigtig fed også... MEN jeg synes dog aldrig man fornemmer at der rent faktisk går 30 dage
Gravatar

#3 filmz-PDN 15 år siden

Jeg havde hørt god omtale af filmen, men syntes ikke selv om filmen, og især en af slutscenerne syntes jeg var for åndsvag:
Hvor hovedpersonen pludselig bliver til en vampyr ting, og nakker the big bad wolf i løbet af et split sekund, det virkede bare overhovedet ikke troværdigt.

Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 15 år siden

Jeg har ikke set den endnu men den virker spændende, både ufra klip og hvad der blevet skrevet om den :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#5 Bobby Singer 15 år siden

Jeg synes skam også at den var okay, men lidt for kliché fyldt.

Men det er sku nogle onde vampyrer der med i filmen. De fungerer dog bedst i den første fremragende halve time af filmen, som er virkelig stemningsfuld og spændende, derefter daler den lidt i spændingen. Jeg synes også godt, at de kunne have gjort lidt mere ud af tidsfornemmelsen, man fornemmer ikke rigtig at der går 30 dage. Den har tydeligvis hentet lidt inspiration fra "The Thing", men når dog aldrig "The Thing" til sokkeholderne.

4 små/6.
Idjit
Gravatar

#6 filmz-sjqlund 15 år siden

Virkelig fed film, der fortjener 4/6 imo.
Gravatar

#7 tvit 15 år siden

Suveræn film og især står den fantastisk på blu-ray
Gravatar

#8 knipsknips 14 år siden

Helt enig i anmeldelsen. Flot filmet og en ganske habil historie. Ekstramaterialet er rigtigt godt især a production diary.

Store 4/6
Gravatar

#9 PredatorX 14 år siden

Jeg var ogtså ret godt underholdt af den, og fik ligesom Wimmie nogle The Thing vibes fra den, uden den dog overhovedet kan måle sig med mesterværket. Jeg har det dog på samme måde som #2.

Tilgengæld vil jeg give den 10/10 på BD udgaven. Den har knivskarpt billede og er generelt en fornøjelse at se på :-D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#10 Yoda 14 år siden

#9

Præcis! Den er blændende smuk på Blu-ray. Der er ikke noget som kulde, hvid sne og monstrøse mængder af blod. Det er en god kombination, der tager sig godt ud i HD.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: